Strategiczna karta wyników 117116-StrKarWyn
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza z koncepcją Strategicznej Karty Wyników (BSC) oraz wykreowanie wśród nich elementarnych umiejętności wdrożenia tejże metody w praktyce. Szczegółowy program zajęć obejmuje następujące treści:
1. Geneza Strategicznej Karty Wyników
2. Istota posiadania misji, wizji i strategii w przedsiębiorstwie
3. Architektura SKW z perspektywy finansowej, procesowej i klienta
4. Mapa strategii jako elementarny system zarządzania strategicznego
5. Dom Strategiczny BSC fundamentem sukcesu wdrażanej strategii przedsiębiorstwa
6. Mierniki w BSC, ich rola, selekcja oraz normalizacja
7. Luka planistyczna i wartości docelowe koncepcji SKW
8. Powiązanie bieżącego zarządzania w przedsiębiorstwie z Balanced Scorecard
9. Model zarządzania strategicznego bazującego na BSC
10. Audyt i dokumentacja wskaźników
11. Warunku skutecznego wdrożenia BSC
12. Case Studies firm posługujących się koncepcją BSC
Poszczególne zagadnienia umożliwią słuchaczom pozyskanie zarówno teoretycznych podstaw umożliwiających przygotowanie do wdrożenia koncepcji Balanced Scorecard w firmach, jak również dostarczą praktycznych wskazówek pozwalających na optymalizację egzekwowania realizowanej w przedsiębiorstwie strategii funkcjonowania w warunkach rynkowych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
1) Zaliczenie. Aktywność na zajęciach. W przypadku nieobecności esej/case study zlecone przez wykładowcę.
2) Egzamin pisemny końcowy sprawdzający wiedzę (test) i umiejętności oraz kompetencji (studium przypadku) w zakresie efektów kształcenia.
Literatura
Obowiązkowa
1. Friedag H, Schmidt W., Lewandowska A., Likierski M., My Balanced Scorecard. CH Beck 2003
2. Jabłoński A, Jabłoński M., Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin 2011
3. Rajesh K. Tyagi, Praveen Gupta, Strategiczna karta wyników firm usługowych + Nowa era innowacji, PWN 2013
4. Kaplan R., Norton D., Strategiczna Karta Wyników, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
5. Urbanowska-Sojkin E., Ryzyko w wyborach strategicznych w przedsiębiorstwach, PWE 2013
Uzupełniająca
6. Lewandowska A., Likierski M., Strategiczna karta wyników w praktyce., C.H.BECK, 2005
7. Porter M, Porter o konkurencji, PWE 2001;
8. Urbanowska-Sojkin Elżbieta, Banaszyk Piotr, Witczak Hubert, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE 2007
9. Kaplan R., Norton D., Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, HBSP 2008
10. Kaplan R., Norton D.,The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment, HBSP 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: