Controlling marketingu i sprzedaży 117116-CMiS
Zadania i narzędzia controllingu sprzedaży. Rachunek kosztów klienta: koszt klienta, rentowność klienta, metody kalkulacji kosztów klienta. Analiza klientów: badanie zmian potrzeb konsumentów i prognozowanie popytu w poszczególnych segmentach rynku. Ośrodki odpowiedzialności w controllingu sprzedaży: organizacyjne i produktowo-rynkowe. Rachunek marż pokrycia w firmie handlowej Kontrola sprzedaży: ocena zmian poziomu i dynamiki sprzedaży poszczególnych produktów. Kontrola efektów działania komórki sprzedaży: sprawdzanie efektywności sprzedaży poszczególnych pracowników działu sprzedaży. Kontrola kosztów marketingu. Systemy wynagrodzeń w controllingu sprzedaży. Rodzaje prowizji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1) Zaliczenie. Aktywność na zajęciach. W przypadku nieobecności esej/case study zlecone przez wykładowcę.
2) Egzamin pisemny końcowy sprawdzający wiedzę (test) i umiejętności oraz kompetencji (studium przypadku) w zakresie efektów kształcenia.
Literatura
Sojak S., Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, Wydawnictwo TNOiK., Toruń Tom I 2012, Tom II 2014; Kumar V., Zarzadzanie wartościa klienta, PWN, Warszawa 2010;
Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Zarzadzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltex, Warszawa 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: