Zarządzanie rozwojem zawodowym i osobistym 1152-OG-ZarzRZiOs
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=8132 (w cyklu 2024/25L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=8132 (w cyklu 2025/26L)
1. Potrzeby i wymagania współczesnego rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec kandydatów do pracy. Źródła informacji o rynku pracy. Barometr zawodów. W1, W3
2. Oczekiwania absolwentów wobec pierwszej pracy. Losy edukacyjno-zawodowe absolwentów szkół wyższych – system ELA, Europejska Klasyfikacja Umiejętności, kompetencji, kwalifikacji i zawodów - ESCO. W2.
3. Portfolio kariery. Analiza SWOT własnych zasobów. K1, K3
4. Wartości i oczekiwania związane z pracą. K3
5. Życiowe doświadczenia i osiągnięcia - wstęp do metody STAR. U4, K3
6. Autoprezentacja w oparciu o metodę STAR. U4, K2,
7. Formułowanie celów zawodowych krótko- i długookresowych zgodnie z formułą SMART. U1, K4
8. Identyfikacja kompetencji wymagających rozwoju z perspektywy pożądanego celu zawodowego - sporządzanie indywidualnego wykresu. W4, U2
9. Instrumenty umożliwiające rozwój kompetencji. Programy wsparcia zatrudnienia młodzieży. W4, U2
10. Własny dobrostan i zachowanie równowagi praca-życie. W6
11. Tworzenie IPR - indywidualnego planu rozwoju. W4, U2, K4
12. Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej: struktura rozmowy, metody rekrutacyjne na współczesnym rynku pracy. W1, K2
13. Standardy dokumentów aplikacyjnych: cv, list motywacyjny, kwestionariusze aplikacyjne. W5, U3
14. Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania własnej marki na rynku pracy, przegląd platform internetowych dedykowanych rynkowi pracy i zakładanie profili. W3, U5
15. Przegląd instytucji wspierających karierę zawodową. W4
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę: opracowanie indywidualnego planu rozwoju - W1, W2, W3, W4, W6, U1, U2, K1, K3, K4 (w pełnym stopniu +++), obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych i zespołowych na zajęciach - W5, U3, U4, U5, K2, K4 (częściowo +)
Kryteria oceniania:
ndst – poniżej 60 pkt (poniżej 60%)
dst – 60 - 64 pkt (60% - 64%)
dst plus- 65 - 74 pkt (65% - 74%)
db – 75 - 84 pkt (75% - 84%)
db plus – 85 - 94 pkt (85% - 94%)
bdb – 95 - 100 pkt (95% - 100%)
Literatura
Podstawowa:
1. M. Maksim, Ze szkoły na rynek pracy. Modele, koncepcje i instrumenty wsparcia, TNOiK, Toruń 2021 (rozdz. 3 i rozdz.4)
2. A. Pocztowski, A. Miś, U. Pauli, W górę - to jedyna droga. Poradnik rozwoju zawodowego dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, UE, Kraków 2013.
3. A. Bańka, Psychologiczne doradztwo karier, Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań 2016.
Dodatkowa:
1. J. Lees, Jak zapewnić sobie awans? Podręcznik rozwoju kariery, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
2. S. Covey, 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz, REBIS, Poznań 2007.
3. wybrane artykuły czasopisma "Personel i Zarządzanie" poświęcone problematyce rozwoju i kształtowania kariery zawodowej
4. K. Jagiełka, A. Szymańska, Kompetencje dla przyszłości. Sylwetki i ścieżki karier zawodowych absolwentów UMK, BK UMK, Toruń 2011.
5. portale: pracuj.pl, Linkedin.com
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Terminy zajęć przez Internet |
W cyklu 2023/24L:
Terminy zajęć przez Internet |
W cyklu 2024/25L:
Terminy zajęć przez Internet |
W cyklu 2025/26L:
Terminy zajęć przez Internet |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: