Przedsiębiorczość międzynarodowa
1152-12-Z22-NZP-PrzM
Celem jest przede wszystkim zapoznanie się z aktualną wiedzą w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w środowisku globalnym oraz przedstawienie najlepszych praktyk w obszarze międzynarodowych korporacji. Po zakończeniu wykładu student identyfikuje uwarunkowania funkcjonowania na rynku globalnym.
A) jak zorganizować działania na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym:
- narzędzia i techniki prowadzenia biznesu międzynarodowego,
- jak tworzyć i wdrażać plany strategiczne i marketingowe w celu ekspansji na rynki zagraniczne,
B) jaka jest rola różnic kulturowych w globalnym biznesie i jakie są strategie kulturowe międzynarodowego przedsiębiorstwa,
Student poszerza i pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Potrafi analizować i oceniać funkcjonowanie międzynarodowego rynku usług kompaktowych, organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy kulturowe i marketingowe, które pojawiają się we współpracy międzynarodowej. Nabiera również umiejętności myślenia interdyscyplinarnego.
W cyklu 2022/23Z:
Celem jest przede wszystkim zapoznanie się z aktualną wiedzą w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w środowisku globalnym oraz przedstawienie najlepszych praktyk w obszarze międzynarodowych korporacji. Po zakończeniu wykładu student identyfikuje uwarunkowania funkcjonowania na rynku globalnym. A) jak zorganizować działania na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym: - narzędzia i techniki prowadzenia biznesu międzynarodowego, - jak tworzyć i wdrażać plany strategiczne i marketingowe w celu ekspansji na rynki zagraniczne, B) jaka jest rola różnic kulturowych w globalnym biznesie i jakie są strategie kulturowe międzynarodowego przedsiębiorstwa, Student poszerza i pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Potrafi analizować i oceniać funkcjonowanie międzynarodowego rynku usług kompaktowych, organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy kulturowe i marketingowe, które pojawiają się we współpracy międzynarodowej. Nabiera również umiejętności myślenia interdyscyplinarnego.
|
W cyklu 2023/24Z:
Celem jest przede wszystkim zapoznanie się z aktualną wiedzą w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w środowisku globalnym oraz przedstawienie najlepszych praktyk w obszarze międzynarodowych korporacji. Po zakończeniu wykładu student identyfikuje uwarunkowania funkcjonowania na rynku globalnym. A) jak zorganizować działania na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym: - narzędzia i techniki prowadzenia biznesu międzynarodowego, - jak tworzyć i wdrażać plany strategiczne i marketingowe w celu ekspansji na rynki zagraniczne, B) jaka jest rola różnic kulturowych w globalnym biznesie i jakie są strategie kulturowe międzynarodowego przedsiębiorstwa, Student poszerza i pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Potrafi analizować i oceniać funkcjonowanie międzynarodowego rynku usług kompaktowych, organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy kulturowe i marketingowe, które pojawiają się we współpracy międzynarodowej. Nabiera również umiejętności myślenia interdyscyplinarnego.
|
W cyklu 2024/25Z:
Celem jest przede wszystkim zapoznanie się z aktualną wiedzą w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w środowisku globalnym oraz przedstawienie najlepszych praktyk w obszarze międzynarodowych korporacji. Po zakończeniu wykładu student identyfikuje uwarunkowania funkcjonowania na rynku globalnym. A) jak zorganizować działania na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym: - narzędzia i techniki prowadzenia biznesu międzynarodowego, - jak tworzyć i wdrażać plany strategiczne i marketingowe w celu ekspansji na rynki zagraniczne, B) jaka jest rola różnic kulturowych w globalnym biznesie i jakie są strategie kulturowe międzynarodowego przedsiębiorstwa, Student poszerza i pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Potrafi analizować i oceniać funkcjonowanie międzynarodowego rynku usług kompaktowych, organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy kulturowe i marketingowe, które pojawiają się we współpracy międzynarodowej. Nabiera również umiejętności myślenia interdyscyplinarnego.
|
W cyklu 2025/26Z:
Celem jest przede wszystkim zapoznanie się z aktualną wiedzą w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w środowisku globalnym oraz przedstawienie najlepszych praktyk w obszarze międzynarodowych korporacji. Po zakończeniu wykładu student identyfikuje uwarunkowania funkcjonowania na rynku globalnym. A) jak zorganizować działania na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym: - narzędzia i techniki prowadzenia biznesu międzynarodowego, - jak tworzyć i wdrażać plany strategiczne i marketingowe w celu ekspansji na rynki zagraniczne, B) jaka jest rola różnic kulturowych w globalnym biznesie i jakie są strategie kulturowe międzynarodowego przedsiębiorstwa, Student poszerza i pogłębia wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Potrafi analizować i oceniać funkcjonowanie międzynarodowego rynku usług kompaktowych, organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje i rozwiązuje problemy kulturowe i marketingowe, które pojawiają się we współpracy międzynarodowej. Nabiera również umiejętności myślenia interdyscyplinarnego.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach realizowanych z udziałem nauczyciela akademickiego 18 godzin
Konsultacje merytoryczne 47 godzin
Łącznie 65 godzin kontaktowych
2. Praca własna studenta 35 godzin
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 30 godzin
Praca własna studenta 65 godzin
Razem nakład pracy studenta 130 godzin
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Absolwent zna i rozumie złożone procesy gospodarcze zachodzące w instytucjach i ich otoczeniu, globalnym, oraz ich źródła, wzajemne zależności i długofalowe konsekwencje (następstwa) w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym - K_W02;
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Absolwent potrafi kreować nowe przedsięwzięcia biznesowe w przestrzeni rynków globalnych, trafnie określając ich cel, ryzyko i przebieg procesów realizacyjnych - K_U08;
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1 – Absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy niezbędnych do funkcjonowania instytucji w globalnym środowisku, krytycznej oceny odbieranych treści oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - K_K01.
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład informacyjny (konwencjonalny) z elementami inscenizacji i konwersacji
Ćwiczenia: pogadanka, studium przypadku (case study), giełda pomysłów, projekt
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza dotycząca zarządzania przedsiębiorstwem.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceny:
- egzamin pisemny - W1
- aktywność (udział w projektach, kolokwium) – U1, K1,
Kryteria oceny:
niedostateczny - pkt (50%)
dostateczny- pkt (60%)
dostateczny plus- pkt (70%)
dobry - pkt (80%)
dobra plus- pkt (85%)
bardzo dobry- pkt (90%)
Literatura
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN, Warszawa, 2019.
2. Witek-Hajduk, M.K. Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, SGH w Warszawie, Warszawa 2010.
3. Obłój Krzysztof, Wąsowska Aleksandra, Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: