Marketing zrównoważony 1152-12-Z22-NM-MaZR
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. Wykład obejmuje następujące tematy:
1. Marketing zrównoważony jako wyraz ewolucji koncepcji marketingu (W1).
2. Pojęcie, wartości i cele marketingu zrównoważonego (W1).
3. Uwarunkowania marketingu zrównoważonego (W1).
4. Zrównoważone strategie marketingowe (W2).
5. Produkty zrównoważone (W2).
6. Zrównoważone strategie cenowe (W2).
7. Zrównoważone kanały marketingowe (W2).
8. Zrównoważona komunikacja marketingowa (W2).
9. Marketing zrównoważony w budowaniu wartości dla klienta i pozostałych interesariuszy (W2).
Ćwiczenia obejmują następujące tematy:
1. Marketing zrównoważony a koncepcje pokrewne (W1).
2. Elementy marketingu zrównoważonego (W1).
3. Zrównoważone zachowania nabywców (W1).
4. Rozwój i wprowadzanie na rynek produktów zrównoważonych (W2, U1, U2, K1), w tym:
- tworzenie strategii produktu zrównoważonego.
- cykl życia produktów zrównoważonych,
- projektowanie produktów zrównoważonych,
- metody i techniki oceny cyklu życia produktów,
- analiza eko- i socjoefektywności,
- zrównoważona produkcja.
5. Znaczenie współpracy z interesariuszami w realizacji koncepcji marketingu zrównoważonego (W2, U1, U2).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++, W2+++
Zdanie egzaminu poprzez uzyskanie co najmniej 60% punków za pytania sprawdzające wiedzę w zakresie efektów W1 i W2.
Ćwiczenia:
1. Prezentacja na temat wybranego produktu zrównoważonego – W1++, W2++, U1+++, U2+++
Zaliczenie prezentacji na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Ch.Laszlo, Firma zrównoważonego rozwoju, Studio Emka, Warszawa 2008.
2. J.Adamczyk, T. Nitkiewicz, Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
3. S.Zaremba-Warnke, Marketing ekologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
Literatura uzupełniająca:
1. H.Kartajaya, P.Kotler, I.Setiawan, Marketing 3.0. ,MT Biznes, Warszawa 2010.
2. P.Brzustewicz, Marketing zrównoważony jako nowoczesna koncepcja zarządzania produktem, [w:] W. Gonciarski, U. Ornarowicz (red.), Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa 2013, s. 91-189.
3. P.Brzustewicz, Rola współpracy z interesariuszami w realizacji koncepcji marketingu zrównoważonego, „Marketing i Rynek” 2014, Nr 8.
4. P.Brzustewicz, Konsumpcja zrównoważona jako nowe wyzwanie dla współczesnego marketingu, „Marketing i Rynek” 2015, Nr 8.
5. Artykuły w czasopismach marketingowych (np. „Marketing i Rynek”) oraz źródła internetowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: