Nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego 1152-12-Z21-NM-NKoZM
Wykład obejmuje następujące tematy (klasyczna forma wykładu):
1. Marketing klasyczny a nowoczesne koncepcje w marketingu (W1).
2. Marketing społeczny (W1).
3. Marketing społecznie odpowiedzialny (W1).
4. Marketing społecznie zaangażowany (W1).
5. Zielony marketing (W1).
6. Marketing relacji (W1).
7. Marketing wartości (W1).
8. Marketing zrównoważony (W1).
9. Marketing doświadczeń (W1).
10. Marketing 3.0 (W1).
11. Marketing wirusowy (W1).
12. Marketing internetowy (W1).
13. Pozostałe współczesne koncepcje i trendy w marketingu (W1).
Ćwiczenia obejmują następujące tematy (kształtowanie umiejętności i kompetencji):
1. Marketing klasyczny a nowoczesne koncepcje w marketingu (W1, U1, K1).
2. Marketing społeczny (W1, U1, K1).
3. Marketing społecznie odpowiedzialny (W1, U1, K1).
4. Marketing społecznie zaangażowany (W1, U1, K1).
5. Zielony marketing (W1, U1, K1).
6. Marketing relacji (W1, U1, K1).
7. Marketing wartości (W1, U1, K1).
8. Marketing zrównoważony (W1, U1, K1).
9. Marketing doświadczeń (W1, U1, K1).
10. Marketing 3.0 (W1, U1, K1).
11. Marketing wirusowy (W1, U1, K1).
12. Marketing internetowy (W1, U1, K1).
13. Pozostałe współczesne koncepcje i trendy w marketingu (W1, U1, K1).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++
Zdanie egzaminu poprzez uzyskanie co najmniej 60% punków za pytania sprawdzające wiedzę w zakresie efektów W1.
Ćwiczenia:
1. Kolokwium – W1+++
2. Zadania realizowane (indywidualnie lub grupowo) podczas zajęć – W1+, U1++
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach przewidzianych programem zajęć (na każdych zajęciach student może otrzymać maksymalnie 1 punkt za aktywność).
Literatura
Literatura podstawowa
K.Andruszkiewicz (red.) Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń 2011, Rozdział II.
A.I. Baruk, Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, TNOIK, Toruń 2008.
Literatura uzupełniająca
P. Doyle, Marketing wartości, Felberg, Warszawa 2003.
H. Kartajaya, P. Kotler , I. Setiawan, Marketing 3.0. ,MT Biznes , Warszawa 2010
J.C. Levinson, S. Godin, Marketing partyzancki, HELION, Gliwice 2006.
J. Królewski, P. Sala (red.), E-Marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa 2013.
C. K. Prahalad, V. Ramaswamy, Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: