Procesy personalne w organizacjach 1152-12-Z21-HR-ProPe
Zarządzaniu kapitałem ludzkim wobec współczesnych wyzwań rozwojowych . Podejście procesowe w zarządzaniu kapitałem ludzkim
Podstawowe procesy personalne w organizacji i ich uwarunkowania
Organizacja procesów personalnych w przedsiębiorstwie. Role i kompetencje działu zasobów ludzkich. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej. Outsourcing zadań personalnych
Analiza pracy i planowanie zasobów ludzkich. – istota, metody narzędzia
Proces pozyskiwania i relokacji , jego metody i narzędzia
Źródła poszukiwań kandydatów do pracy i ich determinanty. Sposoby docierania do pracowników na zewnętrznym rynku pracy( direct reasearch – istota i formy, rekrutacja on- line- rola mediów społecznościowych w procesie poszukiwań). Przemieszczenia i relokacja pracowników.
Dobór pracowników- istota, procedura. Tradycyjne i nowoczesne metody i narzędzia diagnozowania kompetencji ( wywiady selekcyjne ich zalety i ograniczenia, Assessment Center). Wartość predykcyjna metod selekcji
Proces adaptacji społeczno-zawodowej nowych pracowników. Tworzenie skutecznych programów wdrożenia nowego pracownika
Proces derekrutacji personelu, przyczyny oraz formy. Zwolnienia grupowe. Kryteria doboru do zwolnień. Zasady nowoczesnej derekrutacji.Outplacement
Proces oceny pracy i jej efektów. Kompetencyjne systemy oceniania pracowników. Projektowanie procedury oceniania. Narzędzia wykorzystywane do oceny pracowników. Zasady prowadzenia rozmowy oceniającej. Błędy w sztuce oceniania
Proces rozwoju zawodowego pracowników. Strategie organizacji w zakresie rozwoju pracowników. Proces szkolenia pracowników. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych pracowników. Metody szkoleniowe. Ocena efektywności szkoleń - narzędzia pomiaru.. Rola coachingu i mentoringu w rozwoju zawodowym pracowników
Proces kształtowania karier w organizacji i jego narzędzia
Zarządzanie osobami o wysokim potencjale/ zarządzanie talentami ( jak pozyskać, utrzymać i rozwijać talenty w organizacji)
Proces budowania zaangażowania organizacyjnego– metody, narzędzia, determinanty
Proces komunikacji wewnętrznej w organizacji. Rola działu zasobów ludzkich w komunikacji wewnętrznej. Wybrane metody i narzędzia komunikacji wewnętrznej
Patologie w przebiegu procesów personalnych i sposoby ich eliminacji
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: egzamin pisemny - W1, W2, K1
Ćwiczenia: przygotowanie i prezentacja projektu zespołowego oraz kolokwium - U1, U2, U3, U4
Literatura
A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2018.
M. Juchnowicz (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia - aplikacje, PWE, Warszawa 2014.
H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa 2008.
Artykuły z czasopisma Personel i Zarządzanie na temat rekrutacji, selekcji, motywowania, okresowych ocen pracowniczych i rozwoju pracowników w wybranych przedsiębiorstwach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: