Mapy argumentacji w HRM
1152-12-Z21-HR-MAwHR
Cechy i źródła wiedzy naukowej w zakresie HRM (W1, W2, K1)
Ocena rzetelności źródeł naukowych w zakresie HRM (W1, W2, U2, K1)
Identyfikacja wyzwań w obszarze HRM (U1, U2)
Przekładanie wyzwań w obszarze HRM na tezy (W1, W2, U1, U2)
Poszukiwanie i formułowanie argumentów wspierających i osłabiających przyjętą tezę (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)
Budowa mapy argumentacji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)
Formułowanie wniosków na podstawie mapy argumentacji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)
Przygotowanie do dyskusji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)
Całkowity nakład pracy studenta
25 godzin pracy studenta (1 ECTS), w tym:
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli – 9 godzin: ćwiczenia,
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta – 16 godzin: przygotowanie do zajęć, wyszukiwanie i czytanie literatury, opracowanie otrzymanych zadań, przekazywanie zadań prowadzącemu
Efekty uczenia się - wiedza
W1: po ukończeniu studiów absolwent zna i rozumie w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia przygotowania do argumentacji w obszarze HRM - K_W04
W2: po ukończeniu studiów absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu, zasady i metody racjonalizacji decyzji w obszarze HRM - K_W07
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: po ukończeniu studiów absolwent potrafi prognozować, identyfikować i analizować złożone problemy jakie wiążą się z praktyką funkcjonowania i rozwoju instytucji w obszarze HRM wykorzystując wiedzę teoretyczną i formułując własne opinie - K_U01
U2: po ukończeniu studiów absolwent potrafi sprawnie posługiwać się systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu HRM - K_U07
U3: po ukończeniu studiów absolwent potrafi skutecznie komunikować się w środowisku biznesu - K_U13
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: po ukończeniu studiów absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy niezbędnych do funkcjonowania instytucji w globalnym środowisku, krytycznej oceny odbieranych treści oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze HRM - K_K01
K2: po ukończeniu studiów absolwent jest gotów do odpowiedzialnego wykonywania zawodu, rozwijania jego dorobku, podtrzymywania etosu oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej - K_K03
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia i warsztaty prowadzone z wykorzystaniem metod podających i poszukujących: dyskusji, pogadanki, projektu i referowania
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- projektu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
opracowanie otrzymanych zadań i terminowe przekazywanie ich prowadzącemu przez platformę MS Teams - W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2 (+++)
ocena ciągła obejmująca aktywność na zajęciach i przygotowanie do nich – U2, U3, K1, K2 (++)
Literatura
K. Kulig-Moskwa, Dylematy HR-owców: badania, case study, praktyczne komentarze, Infor, Warszawa 2017.
K. Szymanek, K. A. Wieczorek, Sztuka argumentacji: rozszerzone ćwiczenia w badaniu argumentów, PWN, Warszawa 2021.
Czasopisma „Personel i Zarządzanie”, „HR Business Partner”, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: