Komunikacja w praktyce menedżera 1152-12-Z21-HR-KwPM
Zakres merytoryczny zajęć.
Istota umiejętności interpersonalnych (skuteczność, stosowność, klarowność) oraz wpływ temperamentu na proces komunikacyjny W1, K1
Formułowanie celów interpersonalnych oraz planowanie rozmowy w oparciu o Analizę transakcyjną - wykorzystanie Stanów Ja i transakcji W4, U1, K2
Specyfika komunikacji niewerbalnej: elementy składowe, siła, spójność, zakłócenia. W2, U2
Instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowania). W1, W3, K2
Zasady konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej. Konstruktywne wyrażanie krytyki i pochwał (komunikat "JA"). W1, U2, K2
Zachowania asertywne jako instrument radzenia sobie z presją i manipulacją (wyrażanie próśb, zgoda warunkowa, odmawianie, reagowanie na krytykę i pochwały, konfrontowanie opinii, egzekwowanie zachowań). W3, W4, K2
Konsekwencje stosowanych stylów komunikacji W4
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- sytuacyjna
- doświadczeń
- okrągłego stołu
- oxfordzka
- klasyczna metoda problemowa
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- obserwacji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ćwiczenia:
Zaliczenie na ocenę - test końcowy z wiedzy z zajęć i literatury.
Obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych na zajęciach;
Przygotowanie case study z własnej praktyki - analiza na ćwiczeniach
Ocena końcowa jest wypadkową ocen cząstkowych z powyższych zadań.
Kryteria oceniania:
dst –51% - 60% pkt
dst plus- 61 - 70% pkt
db – 71 - 85% pkt
db plus – 86 - 94% pkt
bdb – 95 - 100% pkt
Literatura
Literatura do modułu komunikacyjnego:
1. Szymanowska E., Sękowska M., Analiza transakcyjna w zarządzaniu. 2000.
2. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
3. Scott K., Szef wymagający, szef wyrozumiały. 2019
4. Nęcki Z. (red.), Komunikacja niewerbalna: zasady i zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
5. Erikson Thomas, Otoczeni przez idiotów/Mój szef jest idiotą. 2017, Wielka Litera
6.Wilmot William., Hocker Joyce, Konflikty między ludźmi. 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: