Budowanie i pomiar satysfakcji klientów 1152-12-Z13o-BuPSK
Wykład
Zakres przedmiotu obejmują wiedza dotycząca budowania satysfakcji klientów, jej znaczenia dla konkurencyjności przedsiębiorstw, pojęcie satysfakcji klienta przedstawione zostanie w kilku najważniejszych ujęciach. Szczegółowo przeanalizowane zostaną potrzeby i oczekiwania klientów, zaprezentowane zostaną czynniki kształtujące satysfakcję klienta. Scharakteryzowane zostaną modele psychologiczne zachowań klienta oraz modele satysfakcji konsumenta.
Wykorzystywane metody dydaktyczne to wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, case study
Ćwiczenia
W warunkach konkurencji rynkowej jednym z najważniejszych czynników wpływających na długookresowy sukces firmy jest zadowolenie jej klientów. W ramach ćwiczeń szczegółowo zostaną omówione metody badania satysfakcji klientów, studenci zrealizują projekt polegający na przygotowaniu badania satysfakcji klientów wybranej organizacji. Praca zespołowa zaowocuje zaprezentowaną analizą zebranych informacji oraz propozycją kompleksowego badania satysfakcji dla wybranej organizacji.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++
W2 – Egzamin pisemny +++ Test+++
U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++
U2 – Projekt ++ Realizacja zadania++
K1 – Prezentacja +, Obserwacja ++
Literatura
Literatura podstawowa
1. Nieżurawski L., Pawłowska J., Witkowska J., Satysfakcja klienta. Strategia, pomiar, zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2010.
2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Literatura uzupełniająca
3. Mazurek-Łopacińska K., Zachowanie nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE, Wrocław 1997.
4. Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: