Symulacje i gry kierownicze 1152-12-Z13-0-SyGrKi
nteraktywne komputerowe symulacje decyzyjne procesów zarządzania przedsiębiorstwami i analizy strategicznej zarządzania w warunkach wirtualnego rynku. Studenci kształcą swoje umiejętności w zakresie formułowania strategii rozwoju biznesu oraz zarządzania biznesem. Studenci podejmują decyzje finansowe i rynkowe dotyczące zarządzania w warunkach wirtualnych konkurencyjnych rynków. Podstawą podejmowania decyzji jest analiza finansowa i marketingowa (U1, U2).
Symulacje mają charakter interaktywny i sekwencyjny. Studenci pracują zespołowo pełniąc w nich różne role (U3). Poszukują kreatywnych rozwiązań zapewniających realizację strategii rozwoju wirtualnego przedsiębiorstwa oraz wzrostu jego wartości (K1).
Zakres decyzji, które podejmują studenci obejmuje:
• organizację firmy (m.in. wybór nazwy, określenie misji i celów strategicznych, organizacja stanowisk w firmie),
• tworzenie oferty produktów i/lub usług i/lub towarów zgodnych z profilem przedsiębiorstwa w wybranej branży
• zatrudnianie pracowników (w tym polityka w zakresie wynagrodzeń),
• w przypadku firm produkcyjnych: tworzenie bazy produkcyjnej przedsiębiorstwa (infrastruktura produkcyjna, biura, maszyny i urządzenia) i zarządzanie procesem produkcji,
• w przypadku firm usługowych: zarządzanie infrastrukturą (biura, urządzenia) oraz procesem świadczenia usługi,
• w przypadku firm handlowych: tworzenie infrastruktury handlowej (sklepów, punktów sprzedaży) oraz budowania sieci dystrybucji lub wchodzenia w istniejące kanały dystrybucyjne,
• zaopatrzenie: zakupy materiałów / surowców / komponentów / usług zewnętrznych/towarów
• sprzedaż (m.in. kanały dystrybucji; ustalanie cen/rabatów),
• marketing (marketing tradycyjny, marketing internetowy),
• finanse (w tym: możliwość zarządzania finansami przedsiębiorstwa poprzez lokaty, kredyty/pożyczki; uproszczone sprawozdania finansowe).
Kryterium oceny pracy studenta jest końcowa pozycja finansowa zarządzanego przedsiębiorstwa oraz wypracowana wartość przedsiębiorstwa.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- studium przypadku
- obserwacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena studentów na podstawie wypracowanych wyników finansowych, oceny ratingu oraz aktywności i zaangażowania studentów na zajęciach:
U1 - wynik działalności, wynik ekonomiczny, wskaźnik satysfakcji pracowników, wskaźnik satysfakcji klientów, rozwój firmy, wskaźnik zadłużenia, dochód netto, aktywność i zaangażowanie studentów;
U2 - wynik działalności, wynik ekonomiczny, wskaźnik satysfakcji pracowników, wskaźnik satysfakcji klientów, rozwój firmy, wskaźnik zadłużenia, dochód netto, aktywność i zaangażowanie studentów;
U3 - wynik działalności, wynik ekonomiczny, wskaźnik satysfakcji pracowników, wskaźnik satysfakcji klientów, rozwój firmy, wskaźnik zadłużenia, dochód netto, aktywność i zaangażowanie studentów;
K1 - wynik działalności, wynik ekonomiczny, wskaźnik satysfakcji pracowników, wskaźnik satysfakcji klientów, rozwój firmy, wskaźnik zadłużenia, dochód netto, aktywność i zaangażowanie studentów.
Literatura
Instrukcje symulacji REVAS Branżowe Symulacje Biznesowe https://revas.pl/,
Materiały dydaktyczne są udostępniane studentom w wersji elektronicznej przed zajęciami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: