Seminarium dyplomowe 1152-12-Z13-0-SemDyp
Przykładowe zagadnienia:
1. Realizacja podstawowych funkcji zarządzania (planowania, organizowania, motywowania i kontroli) w przedsiębiorstwie
2. Wykorzystanie nowoczesnych metod i koncepcji zarządzania (np. TQM, Six Sigma, Business Excellence Models, benchmarking, Lean Management, Lean Six Sigma, BPM itd.) w doskonaleniu organizacji
3. Zastosowanie narzędzi i technik zarządzania jakością do usprawnienia procesów biznesowych przedsiębiorstwa
4. Skuteczność stosowanych w organizacji systemów zarządzania jakością (systemy ISO serii 9000, TQM, Six Sigma, Business Excellence Models, branżowe systemy jakości: GMP, HACCP, ISO/TS 16949 i in.)
5. Integrowanie systemów zarządzania przedsiębiorstwem (ISO 9001, ISO 14001, PN-N/OHSAS 18001 i in.)
6. Samoocena przedsiębiorstwa, pomiar wyników działalności i doskonałości biznesowej (Business Excellence Models - EFQM, Malcolm Baldrige, Balance Scorecard, Standardy ISO)
7. Etyczny i społeczny kontekst zarządzania – społeczna odpowiedzialność organizacji (Corporate Social Responsibility)
8. Zarządzanie wiedzą w organizacji
9. Zarządzanie innowacyjnością przedsiębiorstwa – kreowanie innowacji technicznych (produktowych i technologicznych), rynkowych (marketingowych) i organizacyjnych
10. Zarządzanie projektami – skuteczność zarządzania projektami, czynniki i kryteria sukcesu projektu
11. Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa – źródła przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw
12. Zasoby niematerialne (kapitał intelektualny) – ich pomiar, znaczenie dla sprawozdawczości i konkurencyjności przedsiębiorstwa
13. Analiza instrumentów marketingowych (marketingu-mix) przedsiębiorstwa
14. Badania marketingowe w przedsiębiorstwie z zastosowaniem konwencjonalnych instrumentów pomiarowych - kwestionariuszy ankiet i wywiadów - (np. analiza skuteczności stosowanych instrumentów marketingowych, analiza zachowań, opinii i postaw konsumentów)
15. Pomiar satysfakcji i lojalności klientów przedsiębiorstwa
16. Pomiar satysfakcji pracowników przedsiębiorstwa
17. Zarządzanie strategiczne – analiza strategiczna wnętrza i otoczenia przedsiębiorstwa (metody: analiza SWOT, analiza KCS, analiza łańcucha wartości Portera, model pięciu sił Portera, metody portfelowe, dźwignia zasobowa, analiza rdzenia umiejętności i in.); formułowanie i wdrażanie strategii w przedsiębiorstwie w oparciu o Zrównoważoną Kartę Wyników (Balanced Scorecard)
18. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa (analiza sektora)
19. Analiza struktury asortymentowej (portfela produktów) organizacji za pomocą metod portfelowych (macierz BCG, macierz McKinsey’a i in.)
20. Analiza współpracy przedsiębiorstw.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2025/26: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest:
przygotowanie konspektu pracy, opracowanie teoretycznej części pracy, opracowanie empirycznej części pracy (zaprojektowanie narzędzi badawczych, przeprowadzanie badań w przedsiębiorstwie (organizacji), opracowanie rozdziałów empirycznych) i jej złożenie w wersji kompletnej.
Literatura
Wszystkie pozycje literatury adekwatne do tematu pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: