Przedsiębiorstwo międzynarodowe 1152-12-Z12o-PrzMie
1. Globalizacja i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstw
2. Pojęcie i istota przedsiębiorstwa międzynarodowego
3. Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw
4. Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
5. Funkcje przedsiębiorstwa międzynarodowego
6. Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne
7. Wybory strategiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym
8. Budowanie i wdrażanie strategii konkurowania na międzynarodowych rynkach
9. Uwarunkowania kulturowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym
10. Przedsiębiorstwa międzynarodowe w gospodarce światowej
W cyklu 2025/26L:
1. Globalizacja i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstw |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++
U1 – Obserwacja ++Realizacja zadania++
K1 – Obserwacja ++Realizacja zadania++
Literatura
1. Rymarczyk J., Biznes międzynarodowy, PWE, Warszawa 2012.
2. Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
3. Gorynia M., Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2007
4. Stępień B., Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2019.
5. Rozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Warszawa, 2007.
6. Wiktor J., Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym. Integracja różnorodności, Wydawnictwo CH Beck, Warszawa, 2017.
W cyklu 2025/26L:
1. Rymarczyk J., Biznes międzynarodowy, PWE, Warszawa 2012. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: