Zachowania organizacyjne 1152-12-Z12-0-ZachOr
Treści przedmiotu obejmują następujące zagadnienia:
1.Istota zachowań organizacyjnych;
2. Jednostka w organizacji: postawy, wartości, osobowość, percepcja, uczenie się, emocje jednostek a organizacja;
3. Motywacja – istota, źródła, koncepcje, metody motywowania, kryzys motywacji;
4. Komunikacja wewnątrz organizacji (znaczenie efektywnej komunikacji, proces komunikowania się, przeszkody w skutecznym komunikowaniu się, metody efektywnej komunikacji);
5. Kultura organizacyjna (istota i elementy kultury organizacyjnej, typy kultury organizacyjnej, kultura narodowa jako źródło kultury organizacyjnej oraz czynnik w negocjacjach i zarządzaniu międzykulturowym).
6. Rola zaufania w organizacji.
7. Władza i przywództwo (źródła władzy, cechy i zachowania przywódców, style kierowania, przywódcy nieformalni, współczesne koncepcje przywództwa)
8. Konflikt w organizacji (źródła konfliktów, metody kierowania konfliktem)
9. Opór wobec zmian w organizacji (istota i rodzaje zmian organizacyjnych, źródła oporu wobec zmian, techniki przełamywania oporu wobec zmian).
10. Autoprezentacja.
11. Rozwiązywanie problemów.
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin ustny z zagadnień teoretycznych.
Zaliczenie ustne- rozwiązanie problemu związanego z zachowaniami organizacyjnymi.
Kryteria oceny:
1. identyfikacja przyczyn problemu,
2. propozycje rozwiązywania problemu.
Literatura
S.P. Robbins, Zachowania w organizacji, PWE Warszawa 2004.
B. R. Kuc, J. M. Moczydłowska, Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009.
B. Kożusznik, Zachowanie człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2002.
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
|
W cyklu 2023/24Z:
|
W cyklu 2024/25Z:
|
W cyklu 2025/26Z:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: