Marketing 1152-12-Z11-Market
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 18 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1)
2. Otoczenie organizacji, jej zasoby, analiza otoczenia, analiza potencjału, analiza SWOT (Pojęcie otoczenia. Makrootoczenie a otoczenie bliższe. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Zasoby firmy. Analiza zasobów firmy. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. (W1)
3. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów. (W1)
4. Produkt i jego wyposażenie (Pojęcie produktu. Klasyfikacja produktów. Marka produktu. Cykl życia produktu. Strategie produktowe) (W1)
5. Strategie cenowe (Definicja ceny. Metody ustalania ceny na produkty. Dyskonto cenowe) (W1)
6. Dystrybucja produktów (Pojęcie dystrybucji, kanału dystrybucyjnego. Dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna. Rodzaje pośrednikó) (W1)
7. Strategie promocyjne (Pojęcie promocji. Rodzaje działań promocyjnych, ich zalety i ograniczenia) (W1)
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 18 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu wybranych elementów marketingu-mix. (W1)
W cyklu 2022/23Z:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W5) |
W cyklu 2023/24Z:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W5) |
W cyklu 2024/25Z:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W5) |
W cyklu 2025/26Z:
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej (Pojęcie marketingu - różne jego interpretacje. Orientacja produkcyjna, sprzedażowa i marketingowa - warunki wykształcania i cechy charakterystyczne organizacji zorientowanych produkcyjne, dystrybucyjnie i marketingowo. Pojęcie tzw. marketingu-mix i jego ewolucja) (W1, W5) |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- SWOT
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1. Projekt wybranych elementów marketingu-mix W1+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranych elementów marketingu-mix, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
Literatura
Literatura podstawowa:
1) Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń 2011.
Literatura uzupełniająca:
1) Marketing. Koncepcja skutecznych działań, praca zbiorowa pod red. L.Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011,
2) Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: