Negocjacje i asertywność w biznesie 1152-12-L13-0-NeAsB
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=2864 (w cyklu 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=2864 (w cyklu 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=2864 (w cyklu 2024/25L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=2864 (w cyklu 2025/26L)
1. Autodiagnoza poziomu asertywności. Zachowania asertywne jako instrument rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z presją i manipulacją: odmawianie, reagowanie na oceny, konfrontowanie opinii, korygowanie zachowań – W1, W2, U1, U2, K1
2. Zachowania asertywne jako instrument osiągania obopólnych korzyści na poziomie optymalnym: wyrażanie próśb, zgoda warunkowa, negocjowanie w oparciu o interesy partnerów – W2, U1, U3, U4, K2
3. Style negocjacyjne: rodzaje stylów, konsekwencje różnych stylów, adekwatność strategii postępowania do kontekstu i wspierania utrzymywania długotrwałych relacji i – W2, U3, U5, K2
4. Istota racjonalnych negocjacji: najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia BATNA, dolna granica negocjacyjna, strefa możliwego porozumienia ZOPA, w celu współpracy z oponentem– W3, U4, U5, K1
5. Definiowanie strategii negocjacyjnej oraz analiza taktyk negocjacyjnych: formułowanie celu negocjacyjnego, kwestie negocjacyjne, ustalanie priorytetów, definiowanie zakresu ustępstw, równoważniki ustępstw – U3, U4, U5, K2
6. Fazy negocjacji: przygotowanie do negocjacji, debata negocjacyjna, finalizowanie rozmów, analiza wyników – W2, W3, K1
7. Podsumowanie i autorefleksja na temat posiadanych i koniecznych do dalszego rozwoju umiejętności interpersonalnych - K2, U4,
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
Metody dydaktyczne podające
- tekst programowany
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- studium przypadku
- SWOT
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- obserwacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
Test końcowy: W1, W2, na zaliczenie co najmniej 40% punktów
Opracowanie strategii negocjacyjnej do opisu przypadku: U1. U2, U3, U4, U5, na zaliczenie co najmniej 40% punktów
Obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych na zajęciach: K1, K2, na zaliczenie co najmniej 20% punktów
Przyjmuje się następującą skalę ocen:
55 - 65% punktów – dst
66 - 75% punktów – dst+
76 - 85% punktów – db
86 - 95% punktów – db+
96- 100% punktów – bdb
Praktyki zawodowe
Nie przewiduje się praktyk zawodowych w zakresie tego przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Lewicki, R.J., Barry B., Saunders D.M., Zasady negocjacji, Wyd. Rebis, Poznań, 2012
2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.
3.Dawson R., Sekrety negocjacji dla biznesmenów. Wyd. MT Biznes, 2018.
4. Kowalczyk E., Psychologia negocjacji. Między nauką a praktyką zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
5. Hulewska A., Asertywność w ćwiczeniach, Edgard, Warszawa, 2014.
Literatura uzupełniająca:
1. Gut J., Haman W., Docenić konflikt, Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2008.
2. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.
3. Bergiel-Matusiewicz K, Negocjacje i mediacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia realizowane metodą komplementarną: zajęcia stacjonarne + praca indywidualna studenta |
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia realizowane metodą komplementarną: zajęcia stacjonarne + praca indywidualna studenta |
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia realizowane metodą komplementarną: zajęcia stacjonarne + praca indywidualna studenta |
W cyklu 2025/26L:
Zajęcia realizowane metodą komplementarną: zajęcia stacjonarne + praca indywidualna studenta |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: