Strategie marketingowe 1152-12-K13-ZS-StMar
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Koncepcja strategii marketingowej - definicja strategii i podstawowych pojęć jej towarzyszących (W1).
2. Formułowanie strategii marketingowych - misja, wizja i cele przedsiębiorstwa w strategii marketingowej (W1).
4. Analiza sytuacji bieżącej organizacji w procesie tworzenia koncepcji strategicznej(analizy: PEST, SWOT, 5 sił Portera, BCG) (W2).
5. Typologia strategii marketingowych (W1).
6. Strategie konkurencji ze względu na sposoby zachowania organizacji w stosunku do konkurentów oraz ze względu na pozycję zajmowaną na rynku (W1).Strategie typu produkt – rynek (W1).
7. Funkcjonalne strategie marketingowe w zakresie produktu., marki, ceny, dystrybucji i promocji (W1).
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i komunikacji marketingowej. U1, K1
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- SWOT
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Praktyki zawodowe
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++, W2++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1. Projekt wybranych strategii marketingowych W1+, W2+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranych strategii marketingowych, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
Literatura
Literatura podstawowa:
Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2012.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca:
Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.
E.Michalski, Strategie marketingowe rozwoju produktu, „Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, Nr 10 (59), 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: