Prawne uwarunkowania zarządzania sprzedażą 1152-12-K13-ZS-PUZS
Tematyka wykładu:
1. Podstawy prawa zobowiązań – konstrukcja prawna zobowiązania, świadczenie, pojęcia długu i odpowiedzialności (2 godz.) W1
2. Tryby zawierania umów wg prawa cywilnego oraz podstawy prawa zamówień publicznych w Polsce (2 godz.) W1
3. Konstrukcja prawna umowy sprzedaży. Rodzaje sprzedaży. Prawa ochronne. Inne umowy przeniesienia praw (2 godz.) W1
4. Zasady działania podmiotów prowadzących sprzedaż (2 godz.) W2
5. Zawodowe kodeksy etyczne, zasady odpowiedzialności, zasady ochrony konkurencji i konsumenta (2 godz.) K1.
Tematyka ćwiczeń:
1. Przepisy dotyczące sprzedaży i reklamy w praktyce działalności gospodarczej - strony umowy sprzedaż, jej zakres, obowiązki sprzedawcy, wadliwość przedmiotu umowy, terminy i tryb dochodzenia roszczeń, zapewnienia zawarte w reklamie, gwarancja jakości, rękojmia i gwarancja na gruncie kodeksu cywilnego (2 godz.) U1, U2
2. Specyficzne rodzaje sprzedaży – bezpośrednia, konsumencka (w tym zgodność towaru z umową), przez internet (2 godz.) U2
3. Prawo własności przemysłowej, licencje, patenty, ochrona prawna firmy (2 godz.) U1
4. Franchising i inne umowy związane ze sprzedażą i dystrybucją (2 godz.) U1
5. Podstawy zatrudnienia w sektorze sprzedaży – umowa o pracę, umowy cywilnoprawne (1 godz.) K1
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin ustny - 3 pytania, w tym praktyczne
Z tytułu zaliczenia ćwiczeń na ocenę końcową bdb/db+ istnieje możliwość dodania 1 p., a oceny db/dst+ 0,5 p. do punktacji uzyskanej na egzaminie.
Prezentacja zespołowa obejmująca zagadnienia projektowego/studium przypadku – ocena uzyskana z prezentacji może być końcowa po jej obniżeniu o pół stopnia; podwyższenie tak uzyskanej oceny jest możliwe dzięki aktywności podczas zajęć (aktywność podczas zajęć skutkuje przyznaniem +, dwukrotne uzyskanie plusa daje podwyższenie oceny o pól stopnia).
Suma powyższych (prezentacja, aktywność, kolokwium) daje ocenę końcową z ćwiczeń.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Filipowicz A., Podstawy prawa dla ekonomistów. Podręcznik dla studentów ekonomii, zarządzania i administracji, C. H. Beck, Warszawa 2012.
2. Radwański A., Panowicz-Lipska J., Zobowiązania – część szczegółowa, C. H. Beck, Warszawa 2013.
3. Zelek M. (red.), Sprzedaż przez internet. Aspekty prawne, Wyd. Difin, 2012.
Literatura uzupełniająca:
1. Fragmenty wskazanych aktów prawnych (m. in.: Konstytucja PR, ustawy: o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeks cywilny, Kodeks spółek handlowych, o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i in.).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: