Zarządzanie wizerunkiem firmy 1152-12-K13-PR-ZaWiF
Wykład konwersatoryjny naprzemiennie z wykładem informacyjnym, wspomaganym prezentacją multimedialną, opisami, pogadankami oraz studium przypadków obejmuje następujące problemy:
1. Wizerunek organizacji, jej tożsamość i marka– definicje i porównanie pojęć (W1, K1);
2. Wizerunek firmy, jako element strategii biznesowej i źródło przewagi konkurencyjnej (W1, W2);
3. Zarządzania wizerunkiem organizacji a wiarygodność, zaufanie i reputacja (W2, U1, K1);
4. Znaczenie marki w budowaniu wizerunku firmy (W1, W2);
5. Proces komunikacji marketingowej – istota, uczestnicy, przebieg (W3);
6. Wpływ wizerunku firmy na zachowania konsumentów (W2);
7. Kreowanie wizerunku, instrumenty komunikowania tożsamości firmy/marki (W3);
8. Zarządzanie wizerunkiem w Internecie (W1, W2, W3);
9. Ochrona wizerunku firmy (W1)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin ustny weryfikujący wszystkie przedmiotowe efekty kształcenia:
W1, W2, W3 +++
U1 +++
K1 +++
Kryteria oceny: prawidłowe definiowanie pojęć,wyjaśnianie procesów i mechanizmów, poprawność interpretacji i oceny przykładu biznesowego, a także komunikatywność wypowiedzi.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. W. Budzyński, Wizerunek firmy: kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002.
2. J. W. Wiktor, Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
1. W. Budzyński, Kształtowanie wizerunku równoległego, Wyd. SGH, Warszawa 2012.
2. L. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2003.
3. A.I. Baruk, Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: