Public Relations 1152-12-K13-PR-PuR
Tematyka wykładów
1. Istota public relations: miejsce PR w teorii i praktyce zarządzania firmą, definicje i cele PR, charakterystyka procesu public relations, podstawowe sfery zadaniowe (W2)
2. Komunikowanie jako podstawowa metoda w PR - Podstawowe pojęcia, proces i środki komunikowania, formy komunikowania, techniki komunikowania, środki uzupełniające w PR, miejsce PR w systemie komunikacji organizacji (W1, W2, U1)
3. Wizerunek przedsiębiorstwa i rola PR w jego kształtowaniu: określanie tożsamości firmy, reputacja i jej składowe, wizerunek firmy, system identyfikacji wizualnej, imprezy firmowe, PR a CSR, kształtowanie wyobrażenia poprzez działania PR – zasady. (W1)
4. Przygotowanie programu - określenie tożsamości i esencji marki, ustalenie koncepcji kształtowania wizerunku. (W1)
5. Metody i techniki PR: charakterystyka metod działań PR, podstawowe zasady wyrażania przesłania i formułowania treści wypowiedzi, dobór treści informacji, dobór osoby informatora. (W1)
6. Przygotowanie programu - dobór metod i technik przekazu, kształtowanie struktury wypowiedzi, przygotowanie przekazu. (W1, U1)
7. Dział PR w firmie/organizacji: tworzenie działu public relations w firmie, rzecznik prasowy, PRowiec, organizacja działu PR w firmie. (W1, W2)
8. Media Relations: kontakty z mediami - osobiste, bezpośrednie, publiczne kontakty z dziennikarzami, organizacja konferencji prasowych. (W1)
9. Działanie w sytuacji kryzysowej: sytuacje kryzysowe w firmie, plan sytuacji kryzysowej i zasady jego przygotowania, zasady zachowania się w sytuacji kryzysowej, studium przypadku. (W1, W2)
10. Przygotowanie komunikatu w związku z sytuacją kryzysową. (W1)
11. Metody wyceny wizerunku i ewaluacji działań z zakresu public relations. (W1)
12. Działania PR w Internecie: zasady kształtowania wizerunku w Internecie, przykłady działań e-PR. (W1)
Tematyka ćwiczeń
1. Public relations w komunikacji społecznej. (W1, U1, U2)
2. Oddziaływanie mediów, informacja, opinia publiczna i komunikacja zewnętrzna (W1, U1, U2, U3, K1)
3. Wizerunek a public relations (W1, U1)
4. Public relations w sytuacjach kryzysowych (U1,U2, U3, K1)
5. Komunikacja wewnętrzna (Internal comminications) (W1, U1, U2, U3, K1)
6. Public realtions a etyka. (W1, U1, U3, K1)
7. PR w służbie idei –kampanie społeczne ( U1, U2, U3, K1)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie wykładu: pozytywna ocena z egzaminu pisemnego – test rozszerzony o część opisową.
Zaliczenie ćwiczeń- pozytywna ocena z projektu zaliczeniowego.
Przy ustalaniu oceny końcowej z ćwiczeń i oceny z zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
Poniżej 60% - ndst
Od 60% do 69,9% - dst
Od 70% do 79,9% - dst plus
Od 80% do 84,9% - db
Od 85% do 94,9% - db plus
Od 95% - bdb
Literatura
1. Budzyński W. Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008.
2. Wojcik K., Public relations wiarygodny dialog z otoczeniem, Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
3. Davis A., Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR, Poznań 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: