Prawne uwarunkowania działalności PR 1152-12-K13-PR-PUDPR
Tematyka wykładu:
1. Wprowadzenie - podstawowe pojęcia, źródła prawa, prawo polskie na tle regulacji międzynarodowych, w tym UE (6 godz.) W1
2. Uwarunkowania prawne działalność PR w sektorze biznesu oraz administracji publicznej (2 godz.) W2
4. Podstawy zatrudnienia w sektorze PR – umowa o pracę, umowy cywilnoprawne (1 godz.) K1
Tematyka ćwiczeń:
1. Podstawy prawa prasowego. Przepisy szczegółowe dotyczące funkcjonowania mediów oraz rynku reklamy w Polsce (2 godz.) W1
2. Przepisy dotyczące promocji i reklamy w praktyce działalności gospodarczej (1 godz.) U1, U2
3. PR a ochrona praw autorskich i własności przemysłowej (1 godz.) U1
4. Prawo do informacji. Prawa dziennikarzy. Ochrona dóbr osobistych (2 godz.) U1
5. Zasady prawne związane z prowadzeniem lobbingu w Polsce (1 godz.) U2
6. Umowy dot. sponsoringu i impresariatu (2 godz.) U2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1, W2 – egzamin pisemny +++
U1 – studia przypadków, referaty/prezentacje projektów +++
U2 – studia przypadków, referaty/prezentacje projektów +++
K1 – studia przypadków, referaty/prezentacje projektów +, udział w dyskusji (aktywność podczas zajęć ćwiczeniowych)+, egzamin pisemny +, kolokwium +
Wykład: egzamin pisemny - 3 pytania do opisania (każde po 5 punktów), ocena w zależności od uzyskanej punktacji: 15-14,5 p.– bdb; 14 -13,5 p. – db+; 13-12,5 p. – db; 12-11,5 p. – dst+, 11-10 punktów – dst. Uwaga: istnieje możliwość zamiany punktacji z jednego pytania na ocenę z prezentacji zespołowej. W takim przypadku na egzaminie student odpowiada jedynie na 2 z 3 zadanych pytań, punkty za trzecie pytanie zostaną przyznane zgodnie z oceną z prezentacji (maks. 5 punktów, bez obniżenia, o którym mowa poniżej).
Ćwiczenia: prezentacja zespołowa obejmująca zagadnienia projektowego/studium przypadku – ocena uzyskana z prezentacji może być końcową oceną z ćwiczeń po jej obniżeniu o pół stopnia; podwyższenie tak uzyskanej oceny jest możliwe dzięki aktywności podczas zajęć (aktywność podczas zajęć skutkuje przyznaniem +, dwukrotne uzyskanie plusa daje podwyższenie oceny o pól stopnia).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Prawo autorskie i prawa pokrewne. Komentarz, red. W. Machała, R. M. Sarbiński, Wolters Kluwer Polska 2019.
Literatura uzupełniająca:
1. Grzybczyk K., Prawo reklamy, Wyd. LEX a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
2. Sieńczyło-Chlabicz J. (red.), Prawo mediów, LexisNexis, Warszawa 2012.
3. Kosmus B., Kuczyński G., Prawo prasowe. Komentarz, CH Beck, Warszawa 2013.
Fragmenty wskazanych aktów prawnych (m. in.: Konstytucja PR, ustawy: Prawo prasowe, Kodeks cywilny, o dostępie do informacji publicznej, Prawo autorskie i prawa pokrewne, o świadczeniu usług drogą elektroniczną, o języku polskim, o KRRiT, o ochronie danych osobowych, o wolontariacie, o grach losowych i zakładach wzajemnych oraz Kodeks karny).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: