Symulacje i gry biznesowe 1152-12-K13-0-SyGrB
Interaktywne komputerowe symulacje decyzyjne procesów zarządzania przedsiębiorstwami i analizy strategicznej zarządzania w warunkach wirtualnego rynku. Symulacyjne gry strategiczne obejmują aspekty zarządcze, strategiczne, marketingowe, zarządzania zasobami ludzkimi, produkcji i usług, jakości oraz finansów. Pomagają one kształcić trudną sztukę podejmowania decyzji w warunkach strukturalnej niepewności i konieczności dokonywania wyborów w warunkach ograniczeń zasobów oraz konieczności realizacji wielu, często sprzecznych ze sobą celów. Celem gier i symulacji biznesowych jest diagnozowanie problemów biznesowych i projektowanie przedsięwzięć biznesowych oraz budowanie planów rozwoju przedsiębiorstwa: produkcji, zatrudnienia, zaopatrzenia, sprzedaży, kosztów jednostkowych i całkowitych, rachunku zysków i strat, bilansu, przepływu środków pieniężnych, kredytowania działalności. Ponadto studenci trenują formułowanie strategii rozwoju przedsiębiorstw oraz zarządzania finansami przedsiębiorstw w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje finansowe, rynkowe, organizacyjne i polityki zatrudnienia dotyczące przedsiębiorstw funkcjonujących w wirtualnych konkurencyjnych rynkach. Podstawą podejmowania decyzji jest analiza finansowa i marketingowa symulowanych przedsiębiorstw. Kryterium oceny jest końcowa pozycja finansowa zarządzanego przedsiębiorstwa oraz wypracowana wartość przedsiębiorstwa.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- doświadczeń
- obserwacji
- laboratoryjna
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie aktywności w zajęciach, pracy zespołowej i rezultatów finansowych zarządzanych wirtualnie przedsiębiorstw - wartości rynkowej przedsiębiorstwa, ocena pracy indywidualnej
U1 –wynik finansowy symulacji+++, wartość przedsiębiorstwa+++
U2 – wynik finansowy symulacji+++, wartość przedsiębiorstwa +++
U3 – wynik finansowy symulacji+++, wartość przedsiębiorstwa +++
K1 – aktywność+++, wynik finansowy symulacji+++
K2 – aktywność+++, wynik finansowy symulacji+++
Literatura
Materiały dydaktyczne są przekazywane studentom w wersji elektronicznej przed zajęciami.
1. Grajsil – Symulacja decyzyjna procesów zarządzania przedsiębiorstwem – scenariusz
2. Budowanie planu rozwoju przedsiębiorstwa oraz zarządzanie wartością przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku – ćwiczenie decyzyjne
3. TOPSIM-General Management II podręcznik użytkownika
W cyklu 2022/23L:
1. Grajsil – Symulacja decyzyjna procesów zarządzania przedsiębiorstwem – scenariusz |
W cyklu 2023/24L:
1. Grajsil – Symulacja decyzyjna procesów zarządzania przedsiębiorstwem – scenariusz |
W cyklu 2024/25L:
1. Grajsil – Symulacja decyzyjna procesów zarządzania przedsiębiorstwem – scenariusz |
W cyklu 2025/26L:
1. Grajsil – Symulacja decyzyjna procesów zarządzania przedsiębiorstwem – scenariusz |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: