Społeczna odpowiedzialność biznesu 1152-12-K13-0-CSR
1. Odpowiedzialność w różnych kontekstach instytucjonalnych, organizacyjnych i społecznych
2. Koncepcja oraz obszary zainteresowań CSR
3. Normy i standardy międzynarodowe CSR
4. Ingracjacja jako negatywne zjawisko w relacjach i komunikacji międzyludzkiej
5. Granice w relacjach między podmiotami
6. Związki między wysokim poziomem stosowanych praktyk w komunikacji zarządzania zasobami ludzkimi a wynikami działalności przedsiębiorstw
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Weryfikacja efektów kształcenia:
Zaliczenie pisemne W1, W2
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
E. Sternbeg: Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu. PWN, Warszawa 1998;
G. Wolska, Etyka w ekonomii i biznesie, Prace Naukowe, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2009, nr 39.
G. Wolska, KONSEKWENCJE INSTRUMENTALNEGO
TRAKTOWANIA KODEKSÓW ETYCZNYCH, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, nr 493, Wrocław 2017,https://www.dbc.wroc.pl/Content/39588/Wolska_Konsekwencje_Instrumentalnego_Traktowania_Kodeksow_Etycznych_2017.pdf ;
www.transparency.org/cpi2012/results
G. Ptaszek (red.): E-podręcznik do komunikacji społecznej. Wydawnictwo AGH: Kraków 2020. Dostępny online:
https://epodreczniki.open.agh.edu.pl/handbook/33
Maliszewski W. J., Czerwiński K., Paluch H., Komunikacja społeczna w zarządzaniu. Proces komunikowania w relacjach międzyosobowych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012.
Literatura uzupełniająca:
J. Korpus, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/zakonczylo-sie-europejskie-forum-interesariuszy-nt-csr/
Publikacje własne:
G. Wolska, CSR jako współczesna koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej. Zaangażowanie w ideę CSR przedsiębiorstw w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Ekonomia nr 347, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014;
G. Wolska, I. Bąk, M. Oesterreich, J. Hawlena, „Institutions in the context of implementing the CSR concept and social trust”, European Research Studies Journal, 2020, vol. 23 no. 3;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: