Asertywność w biznesie 1152-12-K13-0-AsBi
Realizowane tematy
1. Podstawowe wzorce relacji interpersonalnych (agresja, uległość, manipulacja, asertywność)
2. Model Asertywności - wartości, przekonania, postawy, zachowania
3. Przyczyny braku asertywności - jakość monologu wewnętrznego, przyznawanie sobie praw
5. Skala pozycji życiowej
6. Wykorzystanie asertywności w praktyce - asertywne reagowanie na krytykę, asertywna odmowa, asertywna ochrona granic, asertywna konfrontacja przekonań.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- inscenizacja
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
zaliczenie zespołowe - film o asertywności "Przewodnik asertywności" (50% oceny)
indywidualny kontrakt rozwojowy (50% oceny)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Białopiotrowicz G, Rogalska, M., Być kobietą biznesu, eki.pl, 2014
Fisher R. Ury W., Patton B., Dochodząc do tak, Negocjowanie bez poddawania się, PTE, Warszawa 1999
Gromnicka D., Jak zbudować poczucie własnej wartości, Wyd. Samo sedno, Warszawa 2001
Hulewska A., Asertywność w ćwiczeniach, wyd. Samo sedno, Warszawa 2014
Król-Fijewska M., Trening asertywności. Scenariusz i wykłady, PTP, Warszawa 1993
Król-Fijewska M.,Stanowczo, łagodnie, bez lęku, W.A.B, Warszawa 2003
Wróbel A, Asertywność na co dzień, Wyd. Samo sedno, Warszawa 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: