Podstawy marketingu
1152-12-K11-PodMar
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń.
Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu marketingu. W ramach 16 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1)
2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W5)
3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2)
4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3).
5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W4, W5, U2)
6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6)
7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W7)
Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane na wykładzie treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na stosunkowo niedużą liczbę uczestników zajęć, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie.
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje rozwinięcie w ramach zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach praktycznych realizowanych grupowo lub indywidualnie. Zadania dotyczą m.in. analizy rynkowych zachowań nabywców, analizy problemów pojawiających się wewnątrz organizacji, analizy zmian zachodzących w otoczeniu organizacji, proponowania adekwatnych do tych problemów/zmian rozwiązań marketingowych. Tematyka ćwiczeń jest zbieżna z tematyką wykładów:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1)
2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W7, U3)
3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2)
4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, U1,U2, U3, K1).
5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W5, U1, U2,U3, K1)
6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6, U1, U3, K1)
7. Podstawowe elementy marketingu-mix – ich planowanie i wykorzystanie w działalności rynkowej organizacji (W7, U1, U3, K1)
Szczegółowo zakres tematów omawianych na ćwiczeniach określa osoba prowadząca zajęcia ćwiczeniowe.
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń.
Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu marketingu. W ramach 16 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W5) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W4, W5, U2) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6) 7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W7)
Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane na wykładzie treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na stosunkowo niedużą liczbę uczestników zajęć, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie.
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje rozwinięcie w ramach zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach praktycznych realizowanych grupowo lub indywidualnie. Zadania dotyczą m.in. analizy rynkowych zachowań nabywców, analizy problemów pojawiających się wewnątrz organizacji, analizy zmian zachodzących w otoczeniu organizacji, proponowania adekwatnych do tych problemów/zmian rozwiązań marketingowych. Tematyka ćwiczeń jest zbieżna z tematyką wykładów:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W7, U3) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, U1,U2, U3, K1). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W5, U1, U2,U3, K1) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6, U1, U3, K1) 7. Podstawowe elementy marketingu-mix – ich planowanie i wykorzystanie w działalności rynkowej organizacji (W7, U1, U3, K1)
Szczegółowo zakres tematów omawianych na ćwiczeniach określa osoba prowadząca zajęcia ćwiczeniowe.
|
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń.
Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu marketingu. W ramach 16 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W5) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W4, W5, U2) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6) 7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W7)
Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane na wykładzie treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na stosunkowo niedużą liczbę uczestników zajęć, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie.
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje rozwinięcie w ramach zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach praktycznych realizowanych grupowo lub indywidualnie. Zadania dotyczą m.in. analizy rynkowych zachowań nabywców, analizy problemów pojawiających się wewnątrz organizacji, analizy zmian zachodzących w otoczeniu organizacji, proponowania adekwatnych do tych problemów/zmian rozwiązań marketingowych. Tematyka ćwiczeń jest zbieżna z tematyką wykładów:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W7, U3) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, U1,U2, U3, K1). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W5, U1, U2,U3, K1) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6, U1, U3, K1) 7. Podstawowe elementy marketingu-mix – ich planowanie i wykorzystanie w działalności rynkowej organizacji (W7, U1, U3, K1)
Szczegółowo zakres tematów omawianych na ćwiczeniach określa osoba prowadząca zajęcia ćwiczeniowe.
|
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń.
Wykład ma za zadanie przede wszystkim zaprezentowanie studentom podstawowych rozważań teoretycznych z zakresu marketingu. W ramach 16 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W5) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W4, W5, U2) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6) 7. Podstawowe elementy marketingu- mix (produkt i jego marka; cena i metody jej wyznaczania; dystrybucja i jej rodzaje; promocja – rodzaje działań promocyjnych, zalety i wady ich wykorzystania w obszarze komunikacji organizacji z zewnętrznymi i wewnętrznymi klientami (W7)
Wykład prowadzony jest z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point. Wszystkie omawiane na wykładzie treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Z uwagi na stosunkowo niedużą liczbę uczestników zajęć, zakłada się ich aktywny udział w wykładzie.
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje rozwinięcie w ramach zajęć ćwiczeniowych. Ćwiczenia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach praktycznych realizowanych grupowo lub indywidualnie. Zadania dotyczą m.in. analizy rynkowych zachowań nabywców, analizy problemów pojawiających się wewnątrz organizacji, analizy zmian zachodzących w otoczeniu organizacji, proponowania adekwatnych do tych problemów/zmian rozwiązań marketingowych. Tematyka ćwiczeń jest zbieżna z tematyką wykładów:
1. Współczesne rozumienie marketingu. Podstawowe reguły marketingowej koncepcji zarządzania organizacją (W1) 2. Pojęcie marketingu-mix i jego ewolucja (W7, U3) 3. Warunki wykształcania się orientacji produkcyjnej, sprzedażowej i marketingowej oraz cechy charakterystyczne organizacji zorientowanej produkcyjnie, dystrybucyjnie, marketingowo (W2) 4. Znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo. Nabywca na rynku dóbr konsumpcyjnych i rynku dóbr przemysłowych. Główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C. Potrzeba jako podstawa zachowań konsumentów na rynku B2C. Główne wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców dóbr konsumpcyjnych. Proces podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C. Dysonans pozakupowy (W3, U1,U2, U3, K1). 5. Otoczenie organizacji. Elementy makrootoczenia i otoczenia bliższego. Analiza otoczenia. Pojęcie szansy i zagrożenia. Potencjał organizacji. Analiza potencjału. Pojęcie mocnej i słabej strony. Istota analizy SWOT. Zastosowanie analizy SWOT do oceny sytuacji organizacji i konstrukcji strategii marketingowej. Wytyczne z analizy SWOT (W5, U1, U2,U3, K1) 6. Segmentacja rynku. Korzyści z segmentacji dla organizacji i jej klientów. Główne kryteria segmentacji na rynku B2C (W6, U1, U3, K1) 7. Podstawowe elementy marketingu-mix – ich planowanie i wykorzystanie w działalności rynkowej organizacji (W7, U1, U3, K1)
Szczegółowo zakres tematów omawianych na ćwiczeniach określa osoba prowadząca zajęcia ćwiczeniowe.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 16 godz. wykładu, 10 godz. ćwiczeń, 2 godz. konsultacji indywidualnych: łącznie 28 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (wcześniejsze przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, pisanie prac, wykonanie zadań domowych): łącznie 40 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa procesie oceniania: łącznie 32 godz.
Razem nakład pracy studenta 100 godzin.
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
W1: Zna istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania K_W04
W2: Zna warunki wykształcania się i cechy organizacji zorientowanych produkcyjnie, sprzedażowo i marketingowo K_W04
W3: Zna różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B oraz główne charakterystyki ich zachowań rynkowych K_W04
W4: Zna główne elementy otoczenia organizacji i jej potencjału strategicznego oraz wyjaśnia w jaki sposób ich zmiany wpływają na pozycję rynkową organizacji K_W04
W5: Zna czynniki analizy SWOT i objaśnia jej procedurę K_W04
W6: Zna podstawowe założenia segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów K_W04
W7: Zna podstawowe elementy marketingu-mix (tym przede wszystkim działania służące komunikacji organizacji z jej klientami zewnętrznymi) oraz zna zasady ich właściwego wykorzystania w działaniach organizacji K_W09
------------------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
W1: Wyjaśnia istotę marketingu i korzyści dla organizacji z wdrażania reguł marketingowej koncepcji zarządzania K_W04
W2: Odróżnia organizacje zorientowane produkcyjnie i sprzedażowo od organizacji zorientowanych marketingowo oraz warunki, w których się wykształcają K_W04
W3: Wyjaśnia znaczenie nabywcy (klienta) w organizacjach zorientowanych marketingowo oraz różnice pomiędzy nabywcą na rynku B2C i B2B K_W06
W4: Charakteryzuje główne rodzaje zachowań konsumentów na rynku B2C K_W06
W5: Wymienia główne czynniki kształtujące zachowania rynkowe nabywców dóbr konsumpcyjnych K_W06
W6: Wymienia i charakteryzuje główne etapy procesu podejmowania decyzji zakupu na rynku B2C K_W06
W7: Rozpoznaje główne elementy otoczenia przedsiębiorstwa i jego potencjału strategicznego, charakteryzuje relacje jakie zachodzą pomiędzy tymi elementami oraz wyjaśnia w jaki sposób zmiany czynników zewnętrznych i wewnętrznych wpływają na kondycję organizacji i jej pozycję rynkową K_W05
W8: Wyjaśnia istotę segmentacji rynku i jej znaczenie dla organizacji oraz jej klientów, a także główne zasady podejmowania decyzji z uwzględnieniem wyników przeprowadzonej segmentacji K_W05
W9: Charakteryzuje podstawowe elementy marketingu- mix (w tym przede wszystkim działania służące komunikacji organizacji z jej klientami zewnętrznymi) oraz zna zasady ich właściwego planowania i wykorzystania w działaniach organizacji K_W05, K_W09
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
U1: Potrafi identyfikować problemy natury marketingowej, jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania organizacji K_U01
U2: Potrafi analizować otoczenie organizacji oraz potencjał strategiczny organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT K_U01
U3: Potrafi zaproponować działania bądź instrumenty marketingowe adekwatne do zdiagnozowanych problemów/zmian zachodzących w organizacjach i/lub w ich otoczeniu, prowadzące do ich rozwiązania /wykorzystania K_U02
---------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
U1: Potrafi identyfikować problemy natury marketingowej, jakie pojawiają się w praktyce funkcjonowania organizacji, a także zachowania jej nabywców podejmowane na rynku (zwłaszcza na rynku dóbr konsumpcyjnych) K_U01
U2: Potrafi analizować otoczenie organizacji oraz potencjał strategiczny organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT K_U01
U3: Proponuje działania bądź instrumenty marketingowe adekwatne do zdiagnozowanych problemów/zmian zachodzących w organizacjach i/lub w ich otoczeniu, prowadzące do ich rozwiązania /wykorzystania K_U02
U4: Komunikatywnie formułuje i przekazuje myśli, opinie i wszelkie informacje na temat marketingu oraz wykorzystania jego reguł w działaniach organizacji K_U14 (KRK K_K03)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Efekty kształcenia obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020:
K1: Jest gotów do identyfikowania i rozstrzygania marketingowych problemów pojawiających się w organizacjach i proponowania dla nich rozwiązań K_K02
------------
Efekty kształcenia obowiązujące do roku akademickiego 2018/2019:
K1: Jest gotów do zdobywania wiedzy i danych potrzebnych w procesach rozwiązywania problemów występujących w danej organizacji lub w jej otoczeniu oraz proponowania działań i instrumentów marketingowych sprzyjających ich rozwiązaniu K_K01
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku, dyskusja, analiza SWOT
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
- studium przypadku
- giełda pomysłów
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Brak wymagań wstępnych
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawowymi metodami oceniania są:
a) w przypadku wykładu: zaliczenie końcowe
Zaliczenie końcowe ma charakter pisemny (student otrzymuje pytania otwarte oraz opisy wybranych pojęć z zakresu marketingu lub problemów marketingowych, do których będzie musiał dopasować poznane na zajęciach terminy lub rozwiązania). Uzyskany podczas zaliczenia wynik wyrażany jest w procentach. Zaliczenie końcowe uznaje się za zaliczone, jeśli student uzyska z niego minimum 60% przewidywanej punktacji maksymalnej. Przystąpienie do zaliczenia końcowego wymaga w pierwszej kolejności uzyskania zaliczenia z ćwiczeń.
b) w przypadku ćwiczeń: kolokwium, zadania realizowane podczas zajęć, zadania domowe, referaty, aktywność na zajęciach (metody i kryteria oceniania szczegółowo definiuje osoba prowadząca ćwiczenia w danym cyklu dydaktycznym )
W1- kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach +,
W2- zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
W3 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
W4 - zaliczenie końcowe +, kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
W5 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
W6- zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
W7 - zaliczenie końcowe +, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach ++,
U1 - kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach+++
U2- zaliczenie końcowe ++, kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++,
U3- kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++
K1 – kolokwium /zadania realizowane na ćwiczeniach +++
Przy ustalaniu oceny z zaliczenia końcowego stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
Poniżej 60% - ndst
Od 60% do 69,9% - dst
Od 70% do 79,9% - dst plus
Od 80% do 84,9% - db
Od 85% do 94,9% - db plus
Od 95% - bdb
Reguły przeliczenia punktów zdobytych przez studentów na zajęciach ćwiczeniowych szczegółowo ustala osoba prowadząca ćwiczenia.
Zaliczenie końcowe: W2++, W3+, W4+, W5+, W6+, W7+ U2+
Kolokwium / zadania realizowane na ćwiczeniach: W1+, W2++, W3 ++,
W4 ++, W5 ++, W6 ++, W7++, U1+++, U2+++, U3+++, K1 +++
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.
Literatura uzupełniająca:
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002.
E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004.
B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012
Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.
Literatura uzupełniająca: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012
Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.
|
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.
Literatura uzupełniająca: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012
Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.
|
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.
Literatura uzupełniająca: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. L.Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012
Artykuły w czasopismach marketingowych, opracowania i raporty o tematyce marketingowej dostępne w sieci internetowej.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: