Korespondencja biznesowa 1152-12-K11-KorBizn
Zakres przedmiotu:
1. Ogólne zasady redagowania korespondencji biznesowej (pisma, pisma wysyłane pocztą elektroniczną, pisma przewodnie).
2. Dokumentacja związana z rozpoczęciem (i zakończeniem) zatrudnienia (podanie o pracę, list motywacyjny, życiorys/CV, referencje, wypowiedzenie umowy o pracę).
3. Wewnątrzorganizacyjne dokumenty planistyczne i sprawozdawcze (plan, harmonogram, notatka służbowa, sprawozdanie).
4. Zewnętrzna korespondencja biznesowa (zapytania i oferty, zamówienia i zlecenia, realizacja zapłaty, reklamacje).
5. Pisma okolicznościowe (przemówienia, gratulacje, podziękowania, powitania, pożegnania, przypomnienia).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przygotowany przez studenta tekst pisma służbowego, aktywność na zajęciach, wynik testu końcowego.
Ocena końcowa zostanie wystawiona na podstawie wyniku testu powiększonego w skali do 10% uwzględniając pozostałe kryteria oceny i tak:
ocena bdb – powyżej 90%;
ocena db+ – od 86% do 90% (włącznie);
ocena db – od 76% do 80% (włącznie);
ocena dst+ – od 66% do 70% (włącznie);
ocena dst – od 60% do 65% (włącznie);
ocena ndst – od 0% do 59%.
Literatura
1. Füchsel H., Korespondencja w firmie. Czarno na białym, Poltext, Warszawa 2013.
2. Kienzler I., Korespondencja handlowa i biurowość: Wzory pism, umów i dokumentów handlowych w języku polskim, angielskim i niemieckim, C.H. Beck, Warszawa 2010.
3. Kienzler I., New English Business: Wzory listów, umów i innych dokumentów w języku angielskim z tłumaczeniami, Wydawnictwo IVAX, Gdynia 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: