Zrównoważony rozwój 1100-OG1-ZrR
Główne założenia przedmiotu sprowadzają się do następujących kwestii:.
1. Trwały i zrównoważony rozwój
1.2. Gospodarka (sfera ekonomiczna)
1.3. Środowisko
1.4. Społeczeństwo
2. Odpowiedzialna konsumpcja
3. Technologie pozyskiwania energii elektrycznej z punktu widzenia degradacji środowiska naturalnego
4. Porozumienia międzynarodowe, rozwiązania prawne w zakresie ochrony środowiska
5. Problemy społeczne w świetle rozwoju zrównoważonego
6. Wskaźniki rozwoju zrównoważonego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania Zaliczenie na ocenę: przygotowanie CV i opracowanie indywidualnego planu rozwoju - W1, W2, W3, W4, W5, W7, U1, U2, U3, K1, K2, K3 (w pełnym stopniu +++), obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych i zespołowych na zajęciach - W6, U4, U5, U6, K1, K2 (częściowo +)
Kryteria oceniania:
ndst – poniżej 60 pkt (poniżej 60%)
dst – 60 - 64 pkt (60% - 64%)
dst plus- 65 - 70 pkt (65% - 70%)
db – 71 - 80 pkt (71% - 80%)
db plus – 81 - 85 pkt (81% - 85%)
bdb – 86 - 100 pkt (86% - 100%)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura H. Rogall, Ekonomia rozwoju zrównoważonego, PWN, Warszawa 2011.
Zrównoważony rozwój w teorii ekonomii i w praktyce, red. A. Graczyk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
W kierunku zrównoważonego rozwoju.
Is the European Union Making Progress on Energy Decarbonisation While Moving towards Sustainable Development?
Bąk Iwona, Barwińska-Małajowicz Anna, Wolska Grażyna [i in.], Energies, 2021, vol. 14, nr 13, s.1-18, Numer artykułu:3792. DOI:10.3390/en14133792
Wolska Grażyna Ocena jakości życia w wybranych krajach UE w latach 2004-2019 na przykładzie wskaźnika rozwoju społecznego HDI, Polska myśl ekonomiczna - wybrane problemy. Księga jubileuszowa dedykowana pracy naukowo-badawczej prof. dr hab. Urszuli Zagóry-Jonszty, red. Danowska-Prokop Barbara, Pęciak Renata, Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2023, s.179-188, ISBN 978-83-7875-747-4_
Rokicka Ewa, Woźniak Wojciech , Koncepcje, interpretacje, konteksty, Katedra Socjologii Ogólnej Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki,
Łódź 2016. http://socjologia.uni.lodz.pl/pliki/32- w kierunku_zrownowazonego_rozwoju.pdf
Pondel Hanna, Środowisko przyrodnicze w procesie zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich na przykładzie Wielkopolski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: