Zarządzanie własną karierą 1100-OG1-ZWK
1. Potrzeby i wymagania współczesnego rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec kandydatów do pracy. W1, W3
2. Oczekiwania absolwentów wobec pierwszej pracy. Losy edukacyjno-zawodowe absolwentów szkół wyższych – system ELA, Europejska Klasyfikacja Umiejętności, kompetencji, kwalifikacji i zawodów - ESCO. W2
3. Diagnoza preferencji zawodowych. K3, K4
4. Omówienie wyników kwestionariuszy. K3, K4
5. Analiza SWOT własnych zasobów. K1, K3
6. Wartości i oczekiwania związane z pracą. K3
7. Życiowe doświadczenia i osiągnięcia - wstęp do metody STAR. U4, K3
8. Autoprezentacja w oparciu o metodę STAR. U4, U6, K2,
9. Formułowanie celów zawodowych krótko- i długookresowych zgodnie z formułą SMART. U1, K4
10. Identyfikacja kompetencji wymagających rozwoju z perspektywy pożądanego celu zawodowego - sporządzanie indywidualnego wykresu. W4, U2
11. Instrumenty umożliwiające rozwój kompetencji. Programy wsparcia zatrudnienia młodzieży. W4, U2
12. Własny dobrostan i zachowanie równowagi praca -życie. W7
13. Tworzenie IPR - indywidualnego planu rozwoju. W4, W7, U2, K4
14. Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej: struktura rozmowy, metody rekrutacyjne na współczesnym rynku pracy. W1,W6, K2
15. Standardy dokumentów aplikacyjnych: cv, list motywacyjny, kwestionariusze aplikacyjne. W5, U3
16. Tworzenie dokumentów aplikacyjnych - indywidualna korekta. W5, U3
17. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji. W6, U6
W5, U3
18. Portfolio kariery zawodowej. W5, U3
19. Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania własnej marki na rynku pracy, przegląd platform internetowych dedykowanych rynkowi pracy i zakładanie profili. W3, U5
20. Przegląd instytucji wspierających karierę zawodową. W4
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę: przygotowanie CV i opracowanie indywidualnego planu rozwoju - W1, W2, W3, W4, W5, W7, U1, U2, U3, K1, K3, K4 (w pełnym stopniu +++), obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych i zespołowych na zajęciach - W6, U4, U5, U6, K2, K4 (częściowo +)
Kryteria oceniania:
ndst – poniżej 60 pkt (poniżej 60%)
dst – 60 - 64 pkt (60% - 64%)
dst plus- 65 - 70 pkt (65% - 70%)
db – 71 - 80 pkt (71% - 80%)
db plus – 81 - 85 pkt (81% - 85%)
bdb – 86 - 100 pkt (86% - 100%)
Literatura
Podstawowa:
1. M. Maksim, Ze szkoły na rynek pracy. Modele, koncepcje i instrumenty wsparcia, TNOiK, Toruń 2021 (rozdz.3 i rozdz.4)
2. A. Pocztowski, A. Miś, U. Pauli, W górę - to jedyna droga. Poradnik rozwoju zawodowego dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, UE, Kraków 2013.
3. A. Bańka, Psychologiczne doradztwo karier, Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, Poznań 2016.
Dodatkowa:
1. J. Lees, Jak zapewnić sobie awans? Podręcznik rozwoju kariery, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
2. S. Covey, 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz, REBIS, Poznań 2007.
3. wybrane artykuły czasopisma "Personel i Zarządzanie", poświęcone problematyce rozwoju i kształtowania kariery zawodowej
4. K. Jagiełka, A. Szymańska, Kompetencje dla przyszłości. Sylwetki i ścieżki karier zawodowych absolwentów UMK, BK UMK, Toruń 2011.
5. portale: pracuj.pl, Linkedin.com
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
Terminy zajęć przez Internet: |
W cyklu 2025/26Z:
Terminy zajęć przez Internet: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: