Biznes plan dla początkujących 1100-OG1-BPdP
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6837 (w cyklu 2024/25Z)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6837 (w cyklu 2025/26Z)
Przedmiot ma charakter wykładowo-ćwiczeniowo-warsztatowy. Na zajęciach omawiane są kolejne etapy tworzenia biznesplanu, poruszane są różne zagadnienia pokrewne z tym związane oraz wyjaśniane są podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii i zarządzania, których znajomość jest niezbędna przy tworzeniu dokumentów planistycznych początkującego przedsiębiorcy. Następnie ćwiczone jest przygotowanie poszczególnych elementów biznesplanu, począwszy od przedstawienia podstawowych informacji o przedsiębiorstwie/przedsięwzięciu, poprzez wybór formy organizacyjno-prawnej, wykonanie analizy rynku, opracowanie planu marketingowego, przeprowadzenie analizy strategicznej, aż do opracowania planu działalności operacyjnej i planu finansowego przedsięwzięcia.
W cyklu 2024/25Z:
Jak w "Podstawowych informacjach o przedmiocie". |
W cyklu 2025/26Z:
Jak w "Podstawowych informacjach o przedmiocie". |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- ćwiczenia/projekty (W1, U1, U2, U3, K1).
Kryteria oceniania:
ndst: [0%-50%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
dst: (50%- 60%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
dst plus: (60%-70%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
db: (70%-80%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
db plus: (80%-90%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
bdb: (90%-100%] możliwej do uzyskania liczby pkt.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. T. Hermaniuk, Biznesplan: pytania i odpowiedzi, Difin, Warszawa 2014.
2. K. Marecki, M. Wieloch (red.), Biznesplan: elementy planowania działalności rozwojowej, Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
3. K. Opolski, Biznes plan : jak go budować i analizować, CeDeWu.pl, Warszawa 2017.
4. J.T. Skrzypek, Biznesplan: model najlepszych praktyk, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.
5. J.T. Skrzypek, Biznesplan w 10 krokach: przewodnik od pomysłu do wdrożenia, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2014.
6. A. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2016.
7. K. Williams, Biznesplan: co trzeba wiedzieć i zrobić, aby stworzyć doskonały plan, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
1. G. Reszka, Biznesplan w zarysie: poradnik dla osób planujących założenie działalności gospodarczej, Wojewódzki Urząd Pracy. Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Warszawa 2018.
2. I. Flis, M. Makiewicz, Własna firma: przewodnik po świecie biznesu, "ParkProfit", Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2009.
3. G. Sutton, Jak napisać biznesplan gwarantujący sukces, Instytut Praktycznej Edukacji, 2014.
4. B. Szczepańska-Bernaś, Jak napisać poprawny biznesplan, Forum Doradców Podatkowych, Kraków 2013.
5. S. Szukalski, Procedury budowy planów biznesowych i ocena wiarygodności planów, Difin, Warszawa 2016.
W cyklu 2024/25Z:
Jak w "Podstawowych informacjach o przedmiocie". |
W cyklu 2025/26Z:
Jak w "Podstawowych informacjach o przedmiocie". |
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej synchronicznej z wykorzystaniem narzędzi: MS Teams i platforma Moodle. Dane do logowania zostaną przesłane studentom zapisanym na zajęcia przed ich rozpoczęciem. |
W cyklu 2025/26Z:
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej synchronicznej z wykorzystaniem narzędzi: MS Teams i platforma Moodle. Dane do logowania zostaną przesłane studentom zapisanym na zajęcia przed ich rozpoczęciem. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: