Writing - pisemne formy użytkowe dla studentów studiów ekonomicznych 1100-HUM-Writing
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=7853#section-0 (w cyklu 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=2734#section-0 (w cyklu 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=7853#section-0 (w cyklu 2024/25L)
Wykład poświęcony problematyce pisania (i oceniania) tekstów użytkowych (z położeniem nacisku na publikacje internetowe). Studenci zapoznają się z zasadami rządzącymi pisaniem tekstów informacyjnych i popularyzatorskich, poznają narzędzia elektroniczne, które mogą być pomocne w czasie pisania, w szczególności rozwiązania z zakresu AI.
W cyklu 2024/25L:
W czasie zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia: 1. język, styl, idostyl i ich znaczenie w procesie tworzenia treści, |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (w formie tekstu online) na zakończenie zajęć - W01, W02, K01, K02, U01, U02
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Fragmenty opracowań:
1. Joanna Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, wyd. II, Gliwice: Helion, 2013.
2. Steve Krug, "Nie każ mi myśleć„ O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Wyd. II, tłum. K. Jurczyk, Gliwice: Helion, 2010.
3. Katarzyna Bonda, Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Warszawa: Muza, 2015.
4. Jacek Dąbała, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów Creative writing, Lublin 2004.
5. Sztuka pisania. Tajemnice warsztatu odsłaniają E. Hemingway, J. Steibeck, K. Vonnegut i inni, Łódź 1996.
6. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Gliwice 2016.
7. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Gliwice 2018.
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 147 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w roku akademickim 2021/2022 zajęcia są przygotowane do realizacji: a) w formie tradycyjnej, W przypadku prowadzenia zajęć w trybie e-learningowym do ich realizacji będzie wykorzystywana platforma Moodle UMK. |
W cyklu 2023/24L:
Zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 147 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w roku akademickim 2021/2022 zajęcia są przygotowane do realizacji: a) w formie tradycyjnej, W przypadku prowadzenia zajęć w trybie e-learningowym do ich realizacji będzie wykorzystywana platforma Moodle UMK. |
W cyklu 2024/25L:
Zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 147 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 1 lipca 2020 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w roku akademickim 2021/2022 zajęcia są przygotowane do realizacji: a) w formie tradycyjnej, W przypadku prowadzenia zajęć w trybie e-learningowym do ich realizacji będzie wykorzystywana platforma Moodle UMK. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: