Copywriting w dobie AI 1100-HUM-CopAI
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=8747 (w cyklu 2025/26Z)
Wykład poświęcony problematyce pisania (i oceniania) tekstów użytkowych (z położeniem nacisku na copywiterskie publikacje internetowe). Studenci zapoznają się z zasadami rządzącymi pisaniem tekstów informacyjnych, popularyzatorskich, marketingowych poznają narzędzia elektroniczne, które mogą być pomocne w czasie pisania, w szczególności rozwiązania z zakresu AI.
|
W cyklu 2025/26Z:
W czasie zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia: 1. język, styl, idostyl i ich znaczenie w procesie tworzenia treści, |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (w formie tekstu online) na zakończenie zajęć - W01, W02, K01, K02, U01, U02
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Fragmenty opracowań:
1. Joanna Wrycza-Bekier, Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, wyd. II, Gliwice: Helion, 2013.
2. Steve Krug, "Nie każ mi myśleć„ O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Wyd. II, tłum. K. Jurczyk, Gliwice: Helion, 2010.
3. Katarzyna Bonda, Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania, Warszawa: Muza, 2015.
4. Jacek Dąbała, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów Creative writing, Lublin 2004.
5. Sztuka pisania. Tajemnice warsztatu odsłaniają E. Hemingway, J. Steibeck, K. Vonnegut i inni, Łódź 1996.
6. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Gliwice 2016.
7. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), Gliwice 2018.
8. Aleksandra Przegalińska, Paweł Oksanowicz, Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka, Kraków 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: