Strategie produktu i marki 1100-12-Z22-NZP-SPiM
Obserwując współczesny rynek i zachodzące w nim zmiany, można zauważyć, że przedsiębiorstwa poszukujące źródeł przewagi konkurencyjnej coraz częściej tworzą długofalowe strategie w oparciu o silne marki.
Problematyka wykładu obejmuje wiedzę z zakresu szeroko pojętego zarządzania produktem i marką, obejmującą aktualne problemy takie, jak architektura marki, proces jej budowania, markę w ujęciu międzynarodowym, oraz znaczenie kraju pochodzenia w zarządzaniu ofertą produktową.
Zaproponowany układ tematyczny stanowi kompendium wiedzy dotyczącej teorii z zakresu zarządzania produktem i marką w strategii rynkowej przedsiębiorstwa. Poparte licznymi przykładami rynkowymi zajęcia mają na celu wskazanie, jak tworzyć i wykorzystać markę, aby zdobywać i utrzymywać przewagę konkurencyjną.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++
W2 – Egzamin pisemny +++ Test+++
W3 – Egzamin pisemny +++ Test+++
U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++
U2 – Egzamin pisemny +++ Test+++
K1 – Obserwacja ++ Projekt ++
Literatura
Magdalena Grębosz-Krawczyk, Nostalgia w zarządzaniu marką, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2020.
Adam Sagan, Jacek Kall, Ryszard Kłeczek, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2013.
Zarządzanie silną marką, red. Marzanna Witek-Hajduk, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa, 2021.
Jacek Kotarbiński, Marka 5.0. Człowiek i technologie, jak tworzą nowe wartości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2021.
Katarzyna Liczmańska, Strategie marek produktowych na rynku FMCG, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: