Kreowanie i wycena wartości przedsiębiorstwa 1100-12-Z22-NZP-KWWP
W ramach zajęć omówiony zostanie szeroki kontekst zasobów kreujących wartość współczesnych przedsiębiorstw oraz ukazane zostaną podstawowe metody wyceny wartości firmy. Prezentowane zagadnienia to m.in.:
- Wartość przedsiębiorstwa - podstawowa terminologia
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- Źródła wartości przedsiębiorstwa
- Proces wyceny przedsiębiorstwa
- Metody wyceny wartości firmy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1 – Egzamin pisemny - test
U1 – Arkusze zadaniowe, Dyskusja
K1 – Arkusze zadaniowe, Dyskusja
Literatura
Literatura podstawowa:
M. Bacior, Kreowanie wartości firmy jako cel zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, CeDeWu, Warszawa 2015.
P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012. (dostęp on-line)
A. Jaki, Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008. (dostęp on-line)
Literatura uzupełniająca:
A. Kisil, Zarządzanie przez odpowiedzialność. Podstawa odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa 2013.
A. Rudnicka, CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
D. Dziawgo, Relacje inwestorskie. Ewolucja. Funkcjonowanie. Wyzwania, PWN, Warszawa 2011. (dostęp on-line)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: