Planowanie marketingowe we współczesnej firmie 1100-12-Z22-NM-PlMa
prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1.Definicje i etapy planowania marketingowego. W1
2.Struktura planu marketingowego. W1
3. Określenie misji przedsiębiorstwa. W1
4. Analiza sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa (analizy: PEST, SWOT, 5 sił Portera, BCG). W2
5. Wyznaczenie zasadniczych celów. W1
6. Określenie strategii marketingowej w zakresie produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i promocji. W1
7. Metody ustalania budżetu marketingowego. W1
8. Wytyczanie procedur kontrolnych. W1
Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i komunikacji marketingowej. U1, K1
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i promocji. |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i promocji. |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 30 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu planu marketingowego. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak określić misję, dokonać analizy sytuacji bieżącej przedsiębiorstwa, wytyczać główne cele marketingowe oraz jak zaplanować działania marketingowe z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji, obsługi klienta i promocji. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- SWOT
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1.Wykład:
Egzamin pisemny – W1+++, W2++
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom.
Ćwiczenia:
1.Projekt wybranej strategii marketingowej W1+, W2+, U1+++, K1++ - Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany indywidualnie projekt wybranej strategii marketingowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
dla wybranego produktu
2. Projekt planu marketingowego W1+, W2+, U1+++, K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt planu marketingowego, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1.
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
A.Pomykalski, Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2008.
K.Rupik, Planowanie marketingowe przedsiębiorstw - ujęcie zintegrowane, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2013.
Literatura uzupełniająca:
W.Wrzosek, Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2012.
Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.) oraz źródła internetowe.
J.Westwood, Jak stworzyć plan marketingowy. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele, Wyd.Lingea, 2021.
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: