Nowe media w marketingu 1100-12-Z22-NM-NMwM
Nowe media to współcześnie nieodłączny element naszego życia codziennego. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem nowych mediów w biznesie - tzw. marketingu internetowego. Uczestnicy zajęć poznają od strony teoretycznej i praktycznej możliwości, które przedsiębiorstwom daje marketing internetowy. Ponadto, studenci zostaną zapoznani z systemami komputerowymi wspomagającymi pracę przyszłego specjalisty ds. komunikacji/marketingu w nowych mediach. Przedmiot podzielony jest na dwie części – wykładową i ćwiczeniową, w trakcie których zrealizowane zostaną następujące zagadnienia:
Wykład:
1. 6 pikseli oddalenia, czyli jak nowe media zmieniły marketing? Adaptacja narzędzi marketingowych do możliwości nowych mediów.
2. Marketing treści za pośrednictwem najpopularniejszych platform społecznościowych.
3. Płatne formy promocji na platformach społecznościowych.
4. Video-marketing nie tylko na YouTube – rynek reklamy video w sieci.
5. E-mail marketing.
6. E-commerce i automatyzacja marketingu.
7. Marketing w wyszukiwarkach internetowych – działania z zakresu SEO/SEM.
8. Badanie skuteczności działań marketingowych w nowych mediach.
Ćwiczenia:
1. Zajęcia wprowadzające. Jak nowe media zmieniły marketing?
2. Strategia działań marketingowych w nowych mediach. Kalejdoskop potrzeb użytkowników – dobór platform społecznościowych do celu działania.
3. Płatne działania w mediach społecznościowych – przegląd rozwiązań, optymalizacja kosztów reklamy, targetowanie, testy A/B, cz. I.
4. Płatne działania w mediach społecznościowych – przegląd rozwiązań, optymalizacja kosztów reklamy, targetowanie, testy A/B, cz. II.
5. Marketing w mediach społecznościowych niekoniecznie standardowy – analiza rozwiązań dostępnych na rynku.
6. Video-marketing – analiza rozwiązań dostępnych na rynku.
7. E-mail marketing: projektowanie kampanii e-mail marketingowej. Prawne i etyczne aspekty działalności e-mail marketingowej.
8. SEO/SEM w praktyce.
9. Google Analytics w praktyce.
10. E-commerce – przegląd rozwiązań handlu elektronicznego dostępnych na rynku.
11. Badanie skuteczności działań marketingowych w nowych mediach i monitoring treści.
12. Gry online jako narzędzie marketingu.
13. Marketing mobilny.
14. Technologie VR/AR w marketingu.
15. Podsumowanie kursu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Egzamin: W1+++, W2+++, U1++, U2++
Projekt: W1++, W2+++, U1++, U2+++, U3++
Aktywność: K1+
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Falls J., Media społecznościowe bez ściemy: jak kreować markę, Helion, Gliwice 2013.
2. Cichoń M. i inni, Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice 2013.
3. Dutko M., Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. , Helion, Gliwice 2016.
4. Zastrożna M., Google Analytics dla marketingowców, Helion, Gliwice 2015.
5. Żukowski M., Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Helion, Gliwice 2016.
Literatura uzupełniająca:
1. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015.
2. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016.
3. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone, Onepress, Gliwice 2017.
4. Comm J., Brzdęk! Jak odkręcić internetowy kurek z pieniędzmi, Helion, Onepress, Gliwice 2012.
5. Czasopisma branżowe (np. Sprawny.Marketing) i blogi i portale poświęcone tematyce mediów społecznościowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: