Marketing międzynarodowy 1100-12-Z22-NM-MaMie
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu. W ramach wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień:
1. Marketing międzynarodowy – istota i uwarunkowania rozwoju (W1).
2. Otoczenie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych (W1; U1, K1).
3. Segmentacja rynku międzynarodowego (W1; U1; U2 ,K1).
4. Strategie przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym (W1; U1; U2, K1).
5. Badania marketingowe rynków zagranicznych (W1, U1, U2, K1).
6. Produkt w marketingu międzynarodowym (W1, U2, K1).
7. Cena w marketingu międzynarodowym (W1, U2, K1).
8. Dystrybucja na rynkach zagranicznych (W1, U2, K1).
9. Komunikacja marketingowa na rynkach międzynarodowych (W1, U2, K1).
Prezentowane w trakcie wykładów zagadnienia teoretyczne znajdują swoje praktyczne zastosowanie w ramach zajęć do samodzielnego przemyślenia i przygotowania. W ich trakcie studenci włączani są w proces dydaktyczny poprzez wykonanie określonych zadań związanych m.in. z analizą problemów pojawiających się w przedsiębiorstwach działających na rynkach zagranicznych, analizą zmian zachodzących w otoczeniu globalnym tego typu organizacji, proponowaniem adekwatnych do tych zagadnień rozwiązań marketingowych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Wykład: egzamin ustny – W1 .
Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za odpowiedzi sprawdzające wiedzę określoną efektem W1, prezentacja na zadany temat W1, U1 ,U2, K1.
Literatura
Literatura podstawowa:
E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.
J. W. Wiktor, P. Chlipała (red.), Strategie marketingowe polskich przedsiębiorców na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 2012
A. Hauke, M. Ratajczak, Marketing międzynarodowy. Studia przypadków, AE w Poznaniu, Poznań 2006.
Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: