Handel elektroniczny 1100-12-Z22-NM-HaEl
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładów i uzupełniających go ćwiczeń.
W ramach prowadzonych wykładów omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Handel – aspekty teoretyczne (W2).
2. Główne trendy rozwojowe w działalności handlowej (W2).
3. Uwarunkowania rozwoju handlu elektronicznego na świecie i w Polsce (W2).
4. Podstawowe pojęcia z zakresu handlu elektronicznego (W1, W2, W3).
5. Rynek elektroniczny w Polsce i innych krajach (W2).
6. Główne formy handlu elektronicznego (W1).
7. Finanse elektroniczne (W3).
8. Uruchomienie działalności w zakresie handlu elektronicznego (W3).
9. Strategie marketingowe wykorzystywane w handlu elektronicznym (W3).
10. Prawne aspekty funkcjonowania handlu elektronicznego (W2).
W ramach prowadzonych ćwiczeń omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu handlu elektronicznego (W1, W2, W3).
2. Główne formy handlu elektronicznego (W1, K1):
- aukcje internetowe,
- serwisy ogłoszeniowe,
- sklepy internetowe,
- pasaże handlowe,
- wirtualne rynki elektroniczne B2B,
- wirtualne giełdy,
- pozostałe formy handlu elektronicznego.
3. Strategie marketingowe w handlu elektronicznym (W3, U1, U2, K1):
- wybór modelu biznesowego,
- strategia produktu,
- media społecznościowe i e-komunikatory,
- bannery i kampanie bannerowe,
- mailing,
- katalogi i wyszukiwarki w działaniach promocyjnych,
- listy i grupy dyskusyjne,
- marketing wirusowy,
- programy partnerskie,
- strategia dystrybucji,
- e-płatności.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Zaliczenie pisemne – W1+++, W2+++, W3+++
Zdanie zaliczenia na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów.
Ćwiczenia:
1. Przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na temat wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku e-commerce – U1+++, U2+++
2. Zadania praktyczne realizowane (indywidualnie lub grupowo) podczas zajęć – U1++, U2++
3. Aktywność na zajęciach – K1++
Literatura
Literatura podstawowa:
1. I. Hejduk, Przedsiębiorczość nowych mediów: analiza modeli biznesowych firm internetowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
1. B. Gregor, M. Stawiszyński, e-Commerce, Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
2. W. Chmielarz, Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007.
3. T. Maciejowski, Firma w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: