Projektowanie wsparcia logistycznego 1100-12-Z22-LB-PrWL
Przedmiot prowadzony jest w formie ćwiczeń na pracowni komputerowej. W ramach 30 godzin ćwiczeń przewiduje się dyskusję następujących zagadnień:
- System wsparcia logistycznego, jego komponenty i cykl życia, proces i system logistyczny (procesy podstawowe i procesy wspierające) - W1, W2,
- Modelowanie procesów – istota i potrzeba modelowania - W1, W2, U1,
- Koncepcja ARIS w projektowaniu wsparcia logistycznego (Podstawy metodyczne, Jak? Gdzie? Kiedy? Czyli pierwsze kroki z ARIS, Metody modelowania w ujęciu ARIS: Modelowanie: funkcji, organizacji, danych, procesów) - W2, U1, U2, K1.
- Symulacja i optymalizacja procesów logistycznych w ARIS - U1, U2, K1,
- Projektowanie sieci logistycznych - U1, K1.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W1, W2, U1, U2 - rozwiązania zadań podczas zajęć, projekt zaliczeniowy
K1 - obserwacja aktywności na zajęciach
Praktyki zawodowe
Nie przewiduje się praktyk zawodowych w zakresie tego przedmiotu.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. M. Chaberek, Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2002.
2. R. Gabryelczyk, ARIS w modelowaniu procesów biznesu, Difin, Warszawa 2006.
3. T. Kasprzak (red.), Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu, Difin, Warszawa 2005.
4. A.W. Scheer, ARIS - Business Process Frameworks,Berlin, Springer-Verlag, 1999, ISBN 978-3-642-58529-6.
5. S. Krawczyk (red.), Logistyka. Teoria i praktyka, Difin,
Warszawa 2011, t. 1 i 2.
Strony: www.ariscommunity.com , www.softwareag.com
Wybrane artykuły naukowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: