Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników 1100-12-Z22-HR-BSiZP
Student przygotowując się do sprawowania stanowisk kierowniczych zna mechanizmy zachodzące w pracowniku, które stymulują jego zaangażowanie oraz wpływają na satysfakcję z wykonywanej pracy. Poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi pomiaru oraz analizy jest w stanie dokonywać skutecznych decyzji w zakresie stosowanych systemów motywowania i organizacji pracy.
Student wie w jaki sposób zaangażowanie i satysfakcja wypływają na wyniki zespołu, co stanowi podstawę podejmowanych decyzji dotyczących nagradzania lub jego braku względem pracownika.
Zagadnienia poruszane podczas ćwiczeń bazują na omówieniu przypadków ukazujących cele i znaczenie pomiaru satysfakcji pracowników jako elementu wpływającego na wyniki organizacji. Dodatkowo, prowadzona na podstawie przypadków dyskusja pozwala na zrozumienie czym jest i w jaki sposób przejawiają się satysfakcja oraz zaangażowanie pracowników. W konsekwencji, poprzez omówienie skutków zaangażowania/braku zaangażowania, satysfakcji/braku satysfakcji z pracy omówione zostają skutki istniejącego stanu rzeczy w organizacji, co umożliwia podjęcie działań zmierzających do usprawnienia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu:
- obowiązkowe uczestnictwo w ćwiczeniach, przygotowywanie się do zajęć, realizacja zadań, praca indywidualna oraz zespołowa na zajęciach, analiza przypadków w trakcie ćwiczeń, dyskusja w oparciu o posiadaną przez studentów wiedzę oraz literaturę zleconą do przeczytania przed zajęciami, projekt badawczy, symulacje biznesowe
- praca zespołowa (projekt zaliczeniowy przygotowywany w zespołach, a następnie jego prezentacja przed całą grupą) – 2 ECTS
Weryfikacja efektów kształcenia:
W1 – Dyskusja +++
W2 – Dyskusja +++, Projekt +++
W3 – Dyskusja +++, Projekt +++
W4 – Dyskusja +++, Projekt +++
W5 – Dyskusja +++, Projekt +++
U1 – Realizacja zadań ++, Prezentacja +++, Projekt +++
U2 – Realizacja zadań ++, Prezentacja +++, Projekt +++
U3 – Prezentacja +++, Projekt +++
U4 – Prezentacja +++, Projekt +++
K1 – Aktywność +++, Projekt +++
Praktyki zawodowe
n/d
Literatura
Literatura podstawowa:
1. R. Haffer, Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstw. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej, Wydawnictwo UMK, Toruń 2011.
2. G. Biesok, J. Wyród-Wróbel (red.), Człowiek w organizacji. Zaufanie, przywództwo, zaangażowanie, satysfakcja. Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2021.
3. D. Lewicka, Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników. Wydawnictwo CH Beck, Warszawa 2019.
4. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi: koncepcje, praktyki, wyzwania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2018.
Literatura uzupełniająca:
1. M. Juchnowicz, Satysfakcja zawodowa pracowników. Kreator kapitału ludzkiego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2014.
2. M. Juchnowicz, Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: