Zarządzanie kryzysem medialnym 1100-12-Z22-EvM-ZaKM
Sytuacje kryzysowe w organizacjach są tematem coraz silniej obecnym w życiu społeczno-gospodarczym. Organizacje, które dotyka kryzys, muszą stawić mu czoła, a otoczenie pełni funkcję obserwatora. W sytuacjach kryzysowych bardzo ważną rolę pełnią media (zarówno te tradycyjne, jak i media społecznościowe) - są one bowiem niejako nośnikiem informacji, który może mieć realny wpływ na przyszłą sytuację na rynku danego podmiotu. W trakcie sytuacji kryzysowych bardzo istotny jest czas reakcji i oparta na wzajemnym zaufaniu komunikacja z otoczeniem, której sprzyja budowanie relacji z mediami. W trakcie kursu studenci poznają m.in. techniki skutecznego zarządzania kryzysem medialnym, strategie możliwe do wdrożenia w trakcie kryzysu, a także narzędzia służące do odbudowy wizerunku po wystąpieniu sytuacji kryzysowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- sytuacyjna
- projektu
- giełda pomysłów
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawową metodą oceny ćwiczeń będzie kolokwium pisemne w formie rozwiązania danego przypadku sytuacji kryzysowej. Ponadto, pod uwagę brana będzie obecność oraz bieżąca aktywność w trakcie zajęć.
Wiedza zdobyta w trakcie wykładu oceniana będzie na podstawie egzaminu pisemnego, przeprowadzonego po zakończeniu kursu. W tym przypadku stosuje się się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:
- ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,
- ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),
- ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),
- ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),
- ocena dst. - od 50% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
M. Kaczmarek Śliwińska, Public Relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, wyd. Diffin, Warszawa 2015
M. Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, wyd. Helion, Gliwice 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: