Psychologia w marketingu 1100-12-Z22-EvM-PsMa
Celem zajęć jest teoretyczne wprowadzenie do zagadnień psychologii w marketingu i komunikacji marketingowej i (przypomnienie) podstawowych zasad i technik komunikacyjnych w marketingu, omówienie i analiza różnic i podobieństw między różnymi technikami wpływu na konsumenta oraz psychologicznych mechanizmów wpływu na procesy poznawcze (percepcję, uwagę, koncentrację uwagi, zapamiętywanie, myślenie), emocjonalne (w tym rolę siły i znaku emocji) i zachowania konsumenta (w tym także własnych ograniczeń w tych procesach)
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- opis
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest prezentacja/esej na wybrany temat z zakresu psychologii marketingu lub egzamin pisemny (pytania otwarte i zamknięte:
100-85%poprawnych odpowiedzi- bdb
84-75%poprawnych odpowiedzi-db plus
74-65%poprawnych odpowiedzi -db
64-55%poprawnych odpowiedzi-dst plus
54-51%poprawnych odpowiedzi - dst
50 i mniej % poprawnych odpowiedzi - ndst
Literatura
Dąbrowski A., Kłodawski Filip, (2018), E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda, wyd. Helion, Gliwice
Kieżel E, (2000), rynkowe zachowania konsumentów, wyd. AE Katowice
Kluczna M. (2007), Nowe trendy w marketingu, w: Lachniewicz S., Mejtun M., Problemy współczesnej praktyki zarządzania, t. 2, Wyd. Politechniki Łódzkiej
Kornetta A.P., Lotko A., (2021), Determinanty i modele zachowań konsumenta. Wnioski z przeglądu literatury;
Mazurek G. (2018), E-marketing - planowanie, narzędzia, praktyka, Wyd. "poltex" Warszawa
Mruk H., Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 191-212, 239-256,282-300,335-349;
Ubertowski Adam (2011), Psychologia biznesu, r.5, Psychologia rynku, Wyd. FA-art, Katowice
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: