Budowanie zespołów 1100-12-Z22-EvM-BuZe
W ramach ćwiczeń realizowane będą następujące tematy:
1. Znaczenie grup w życiu człowieka i dla organizacji;
2. Istota zespołu, rodzaje zespołów i cechy efektywnego zespołu;
3. Determinanty skutecznej współpracy;
4. Wybrane działania aktywizujące z zakresu tzw. team buildingu (wyjazdy integracyjne, zabawy terenowe, warsztaty szkoleniowe, gry pobudzające zaufanie, komunikację i współpracę, itp.);
5. Rola lidera w budowaniu zespołu;
6. Wybrane mechanizmy warunkujące efektywność zespołu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie:
- przeprowadzenia ćwiczenia budującego pozytywne relacje w zespole,
- przewodzenia zespołowi w realizacji wybranego celu;
- prowadzenia dyskusji, aktywizacja uczestników zespołu,
- podsumowywania wyników pracy zespołu.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Miller D., Zespoły. Co trzeba wiedzieć, robić i mówić, aby zbudować dobry zespół, PWE, Warszawa 2010.
2. Szczepanik R., Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń team building i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego. Wydanie II rozszerzone, Onepress, Gliwice, 2013.
3. Katzenbach J., Smith D., Siła zespołów, wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Dom Wydawniczy ABC, 2001.
4. Ancona D., Bresman H., Zespoły X, jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2009.
5. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: