Laboratorium treningu kierowniczego I 1100-12-Z22-0-LTK
Interaktywne komputerowe symulacje decyzyjne procesów zarządzania biznesem i analizy strategicznej przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. TopSim General Management II jest komputerową symulacją strategicznych procesów zarządzania przedsiębiorstwem, której celem jest kształcenie umiejętności zarządzania biznesem w praktyce. Symulacja łączy aspekty teorii z praktycznymi aspektami funkcjonowania biznesu. Symulacja przedstawia realistyczny model przedsiębiorstwa, kształci kompetencje menedżerskie i umiejętności podejmowania decyzji menedżerskich. Aktywne uczestnictwo w zajęciach daje studentom możliwość uzyskania długotrwałych umiejętności praktycznych i zdobycia doświadczenia w środowisku wirtualnym nieobciążonym realnym ryzykiem finansowym.
TOPSIM - General Management II jest interaktywną koncepcją systemu kształcenia, (która jest określana jako action learning) w oparciu o zasadę: Learning Busines by Doing Business.
Cele TOPSIM - General Management II:
- nabycie doświadczenia w analizie procesów rynkowych i ekonomiczno - finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu, przyjmując kompleksowe podejście, U1, U2, K1
- definiowanie celów i strategii przedsiębiorstwa U1,
- kształcenie procesu podejmowania decyzji w oparciu o analizę ekonomiczną, U1,U2,
- kształcenie zastosowania analizy dochodu, kalkulacji kosztów jednostkowych produktu i marży zysku, U1, U2,
- kontrola utrzymywania dobrej pozycji finansowej przedsiębiorstwa w trudnej sytuacji rynkowej, U1, U2,
- zdobycie praktyki skutecznego porozumiewania się przy rozwiązywaniu problemów menedżerskich U3,
- wpływanie na proces podejmowania decyzji w ramach zespołu przy wykorzystaniu komputerowego modelu planistycznego U3,
W ramach treningu studenci:
- kształcą umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu analizy procesów rynkowych i ekonomiczno - finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu U1,
- praktycznie wykorzystują wiedzę zdobytą w czasie studiów U2
- doskonalą umiejętności pracy zespołowej U3
- rozwijają umiejętności zespołowego podejmowania decyzji menedżerskich U3
- kształcą postawy i zachowania przedsiębiorcze (analiza wyniku finansowego osiągniętego przez uczestników i porównanie z wynikami osiąganymi przez konkurentów) K1
Kryterium oceny jest końcowa pozycja finansowa zarządzanego przedsiębiorstwa oraz wypracowana cena akcji oraz rating finansowy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie aktywności studentów na zajęciach i wyników finansowych zarządzanych wirtualnie przedsiębiorstw.
U1 Wartość rynkowa akcji+++, Wycena ratingu finansowego++,
Wartość dodana dla akcjonariuszy++
U2 Wartość rynkowa akcji+++, Wycena ratingu finansowego++,
Wartość dodana dla akcjonariuszy++
U3 Wartość rynkowa akcji+++, Wycena ratingu finansowego++
Wartość dodana dla akcjonariuszy++
K1 Wartość rynkowa akcji+++, obserwacja++
Literatura
TOPSIM General Management II, Participants Manual, Part I, TATA Interactive Systems _ Business Simulation GmbH, Tubingen 2011, (opracowanie i adaptacja R. Lorenczewski, Katedra Doskonałości Biznesowej WNEiZ UMK, Toruń 2020),
TOPSIM General Management II, Participants Manual, Part II, Financial Reports, TATA Interactive Systems _ Business Simulation GmbH, Tubingen 2011,
TOPSIM General Management II, Scenarios, TATA Interactive Systems _ Business Simulation GmbH, Tubingen 2011,
Studenci otrzymują komplet materiałów dydaktycznych w wersji elektronicznej przed rozpoczęciem zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: