Metoda Lean Startup 1100-12-Z21-NZP-MeLS
Wykład:
1. Sturtup - czym jest i dlaczego jest ważny – W1
2. Innowacyjność jako podstawowy proces w działalności sturtupu –W1
3. Budowanie innowacyjnego przedsiębiorstwa – W1, U1, U2
4. Opracowanie strategii innowacji – W2, U3
5. Źródła innowacji – W2, U2
6. Filozofia lean sturtup – W2
7. Etapy: modelowanie biznesowe, odkrywanie konsumentów i zwinny rozwój produktu – W2
8. Model lean sturtup: strategia, nowe produkty, organizacja przedsiębiorstwa, sprawozdawczość finansowa – W2
9. Kanwa modelu biznesowego – W2
10. Kanwa propozycji wartości – W2
Ćwiczenia:
1. Budowanie sturtupu – U1, U2, U3, K1
2. Opracowanie koncepcji sturtupu z wykorzystaniem filozofii lean sturtup – U3, U4, U5, K2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
W1 – Egzamin pisemny - testowy +++
W2 – Egzamin pisemny - testowy +++
U1 – projekt +++
U2 – projekt +++
U3- projekt +++
U4 – prezentacja +++
U5 - projekt pisemny +++
K1 - projekt +++
K2- projekt +++
Kryterium ocen z egzaminu:
ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,
ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),
ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),
ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),
ocena dst. - od 45% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).
Literatura
Podstawowa:
1. A. Skala, Sturtupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, edu-Libri, 2018.
2. E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Onepress, 2017.
2. S. Blank, B. Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, 2013.
3. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
Uzupełniająca:
1. J. Dyer, H. Gregersen, C. Christensen, DNA Innowatora. Jak opanować pięć umiejętności przełomowych innowatorów, ICAN Institute, Warszawa 2012.
2. C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, Nowa era innowacji, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: