Komunikacja w praktyce menedżera 1100-12-Z21-HR-KwPM
Zakres merytoryczny zajęć.
Istota umiejętności interpersonalnych (skuteczność, stosowność, klarowność) oraz wpływ temperamentu na proces komunikacyjny W1, K1
Formułowanie celów interpersonalnych (reguła SMART) oraz planowanie rozmowy W4, U1, K2
Specyfika komunikacji niewerbalnej: elementy składowe, siła, spójność, zakłócenia. W2, U2
Instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowania). W1, W3, K2
Zasady konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej. Konstruktywne wyrażanie krytyki i pochwał (komunikat "JA"). W1, U2, K2
Zachowania asertywne jako instrument radzenia sobie z presją i manipulacją (wyrażanie próśb, zgoda warunkowa, odmawianie, reagowanie na krytykę i pochwały, konfrontowanie opinii, egzekwowanie zachowań). W3, W4, K2
Konsekwencje stosowanych stylów komunikacji W4
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- stolików eksperckich
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- okrągłego stołu
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: test końcowy pisemny na ocenę, opracowanie studium przypadku z wykorzystaniem realizowanych treści dotyczącego komunikacji i zastosowania tej wiedzy w praktyce menadżera;
Obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych na zajęciach;
Ocena końcowa jest wypadkową ocen cząstkowych z powyższych zadań.
Kryteria oceniania:
ndst – poniżej 50% pkt
dst –51% - 60% pkt
dst plus- 61 - 70% pkt
db – 71 - 85% pkt
db plus – 86 - 94% pkt
bdb – 95 - 100% pkt
Literatura
Literatura do modułu komunikacyjnego:
1. Szymanowska E., Sękowska M., Analiza transakcyjna w zarządzaniu. 2000.
2. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
3. Scott K., Szef wymagający, szef wyrozumiały. 2019
4. Nęcki Z. (red.), Komunikacja niewerbalna: zasady i zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
5. Erikson Thomas, Otoczeni przez idiotów/Mój szef jest idiotą. 2017, Wielka Litera
6.Wilmot William., Hocker Joyce, Konflikty między ludźmi. 2011
7. Allen D. Getting things done, Wyd. one press, 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: