Laboratorium zarządzania strategicznego 1100-12-Z21-0-LaZaSt
Analiza otoczenia niezależnego (dalszego) - PEST, scenariusze stanów otoczenia
Analiza otoczenia konkurencyjnego - 5 sił Portera, punktowa ocena atrakcyjności sektora, grupy strategiczne
Analiza potencjału - BCG, kluczowe czynniki sukcesu
Analiza SWOT
Strategiczna karta wyników
Formułowanie wizji i misji organizacji
Cele strategiczne i operacyjne
Wdrażanie i monitorowanie strategii
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
kolokwium
projekt zaliczeniowy - zespołowe przygotowanie strategii wybranego przedsiębiorstwa
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Barney J. B., Hesterly W.S., Strategic Management and Competitive Advantage, Prentice Hall 2008.
2. De Wit B., Meyer R., Strategy: Process, Content, Context and International Perspective, CENGAGE Learning, Andover 2010.
3. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2001.
4. Grant R.M., Contemporary Strategy Analysis: Concepts, Techniques, Applications, Blackwell Business, 2002.
5. Koch R., The Financial Times Guide to Strategy: How to Create, Pursue and Deliver a Winning Strategy, Pearson, Harlow 2011.
6. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
7. Porter M.E., Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York 2004.
8. Porter M. E., Competitive Strategy, Free Press, New York 2004.
9. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2007.
10. Wheelen T.L., Hunger J.D. (eds.), Strategic Management and Business Policy: Toward Global Sustainability, Pearson, Upper Saddle River 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: