Ocenianie i motywowanie pracowników 1100-12-Z13p-OcMoPra
Wykład
1. Znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Elementy systemu oceny okresowej - W1
2. Proces i narzędzia oceny: arkusze oceny i rozmowa oceniająca - W3, W4
3. Motywacyjny aspekt oceniana. Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej - W4
4. Istota motywacji i motywowania. Proces motywacji. Przegląd głównych teorii motywowania. Prawa motywacji według Denny'ego -W2
5. Metody wartościowania pracy - W3
6. System motywowania i jego komponenty. Rodzaje, składniki i formy wynagrodzenia. Środki motywowania materialnego: płace zasadnicze, premie i nagrody, świadczenia pozapłacowe - W2
7. Tabele płac - W4
8. Motywowanie niematerialne - W2
9. Komunikacja w procesie motywowania. Nagradzanie i karanie pracowników - W4
10. Dysfunkcje procesu motywowania. Wypalenie zawodowe, konflikty - fluktuacja kadr - W3
Ćwiczenia
1. Zaprojektowania narzędzi oceny: arkusza oceny i przebiegu rozmowy oceniającej - U1, U4, K1, K2
2. Samoocena źródeł motywacji do pracy - U3
3. Przeprowadzenie wartościowania pracy dla wybranych stanowisk metodą UMEWAP. Zaprojektowanie tabeli płacy - U2, U3, U4, K1, K2
4. Dobór formy wynagrodzenia, zaprojektowanie pakietu wynagrodzenia - U3, K1, K2
5. System premiowania - U3 , K1, K2
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51% poprawnych odpowiedzi) – W1, W2, W3, W4 (w pełnym stopniu +++)
Projekty zespołowe z prezentacją multimedialną (wartość merytoryczna projektu/prezentacji, oryginalność i adekwatność proponowanych rozwiązań, struktura prezentacji/pisemnego opracowania, wykorzystanie fachowej terminologii, poprawność językowa, spójność logiczna wypowiedzi, przyciągnięcie i utrzymanie uwagi słuchaczy, kontakt z publicznością, przestrzeganie limitu czasowego, staranność pisemnego opracowania) – U1, U2, U3, U4, K1, K2 (w pełnym stopniu +++),
Obserwacja udziału w zadaniach zespołowych na zajęciach – K1, K2 (częściowo +)
Literatura
Literatura podstawowa
1. M. Sidor- Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Wolters Kluwer, Warszawa 2020.
2. E. Beck – Krala, Wynagrodzenia pracowników w organizacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo AGH, Kraków 2013.
3. M. Juchnowicz, H. Kinowska, T. Rostkowski, Skuteczne systemy wynagradzania w biznesie i sektorze publicznym, PWE, Warszawa 2021.
4. J. Liksza (red,), Budowa systemu wynagrodzeń. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2020.
5. S. Borkowska (red.), Wynagradzanie praktyczne rozwiązywanie problemów, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca
1. K. Padzik, Nowa generacja narzędzi oceny pracowników w nowym ujęciu klasycznego modelu kompetencji, Wolter Kluwer. Warszawa 2013.
2. W. M. Kopertyńska, Motywowanie pracowników- Teoria i praktyka, Placet, Warszawa 2015.
3. S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń, tworzenie i zastosowanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: