Zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym 1100-12-Z13o-ZaPrzUs
Zakres przedmiotu realizowanego w ramach wykładu problemowego mającego na celu osiągnięcie efektów uczenia się (W1) obejmują następujące zagadnienia:
• istota i znaczenie usług oraz działalności usługowej,
• funkcje zarządzania w przedsiębiorstwie usługowym,
• organizacja przedsiębiorstwa usługowego,
• instrumenty rynkowe w przedsiębiorstwie usługowym,
• kluczowa rola personelu w przedsiębiorstwie usługowym,
• zarządzanie zdolnościami produkcyjnymi w przedsiębiorstwie usługowym,
• zarządzanie kolejkami.
Zakres przedmiotu realizowanego w ramach ćwiczeń mających na celu osiągnięcie efektów uczenia się (U1 i K1) obejmują następujące zagadnienia:
• cechy usług i ich konsekwencje dla zarządzania działalnością usługową,
• sposoby przeciwdziałania negatywnym konsekwencjom cech specyficznych dla usług,
• planowanie procesu świadczenia usług,
• ilościowe i jakościowe metody wyboru projektu nowej usługi w procesie jej planowania,
• mierniki osiągnięć procesu świadczenia usług,
• kształtowanie optymalnego poziomu zdolności produkcyjnych przedsiębiorstwa usługowego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
W1 – zaliczenie pisemne w formie testu z odpowiedziami do wyboru
Kryteria oceniania testu:
0-50% niezaliczony
Pow. 50%-70% - dostateczny
71%-90% - dobry
91%- 100% - bardzo dobry
Ćwiczenia:
U1 – wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie rozwiązania problemu decyzyjnego charakterystycznego dla przedsiębiorstwa usługowego.
Ocena w skali od 2 do 5 zgodnie z następującymi kryteriami: poprawność merytoryczna, kompleksowość podejmowanego problemu, oryginalność zaproponowanych rozwiązań,
K1 – obserwacja aktywności i kreatywności studenta
Podstawą oceny końcowej z ćwiczeń jest ocena pracy zaliczeniowej, która może być podwyższona ponadprzeciętną aktywnością studenta w ramach ćwiczeń i wyróżniającą się kreatywnością.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
• B. Filipiak, A. Panasiuk (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, PWN, Warszawa 2008.
• B. Hollins, S. Shinkins, Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie, PWE, Warszawa 2009.
• S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa (red.), Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
• J. Mikołajczyk (red.), Zarządzanie usługami w gospodarce rynkowej. Handel, gastronomia, turystyka, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, Poznań 2007.
• K. Rogoziński, Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
• M. Daszkowska, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: