Analiza i projektowanie organizacyjne 1100-12-Z13o-AnPrOrg
Wykład:
1. Podstawowe aspekty funkcjonowania organizacji: W1
istota struktury organizacyjnej, cechy struktury organizacyjnej, stanowisko organizacyjne – jego charakterystyka, zasady grupowania stanowisk pracy, cechy struktury organizacyjnej w ujęciu klasycznym, model behawioralny organizacji,
2. Czynniki determinujące projektowanie organizacyjne: W2
sytuacyjne podejście do projektowania organizacji, otoczenie organizacji, sposoby reagowania organizacji na zmiany otoczenia, model skuteczności organizacji, cechy modeli organizacji mechanistycznych, cechy modeli organizacji organicznych, struktura organizacyjna a technologia, rozwój organizacji a wiek organizacji
3. Projekty struktur organizacyjnych: W1, W2
klasyczne projekty struktur organizacyjnych ich zalety i wady, rozpiętość kierowania - struktury płaskie i wysmukłe, współczesne projekty struktur organizacyjnych ich zalety i wady, organizacje sieciowe
4. Metodyka projektowania organizacyjnego:W2
metoda diagnostyczna usprawniania struktury organizacyjnej, metoda prognostyczna projektowania organizacji, techniki zbierania informacji dla potrzeb diagnostyki organizacyjnej, model doskonalenia organizacji
5. Metodyka analizy i diagnostyki organizacyjnej, W3
6. Metodyka projektowania usprawnień organizacyjnych W2, W3
7. Projektowanie organizacyjne, W2
8. Zmiana organizacyjna a struktura: W3
przygotowania do wprowadzenia zmiany, proces zarządzania zmianą, opór wobec zmiany, komunikacja w czasie zmian, kultura organizacyjna a proces zarządzania zmianą, zmiana struktury organizacyjnej,
10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa: W2, W3
rodzaje i wymiary restrukturyzacji, techniki restrukturyzacji, umowa społeczna, uwarunkowania wdrażania restrukturyzacji, plan restrukturyzacji.
Ćwiczenia:
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie aktywności studentów na ćwiczeniach, opracowanie i prezentacja projektu usprawnień organizacyjnych (praca indywidualna), opracowanie projektu przedsiębiorstwa (praca zespołowa)
W1 Egzamin pisemny w formie testu wielokrotnego wyboru+++
W2 Egzamin pisemny w formie testu wielokrotnego wyboru+++
W3 Egzamin pisemny w formie testu wielokrotnego wyboru+++
Kryteria oceniania testu:
ocena bdb - od 90% (włącznie) - do 100%,
ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),
ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),
ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),
ocena dst. - od 51% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).
U1 projekt indywidualny+++, projekt zespołowy ++
U2 projekt indywidualny+++, prezentacja +++
K1 prezentacja+++, obserwacja++
Literatura
1. B. Glinka, P. Hensel, Projektowanie organizacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Warszawskiego, 2006.
2. P.F. Schlesinger, V. Sathe, L.A. Schlesinger, J. Kotter, Projektowanie organizacyjne, PWN, Warszawa 1999
3. A. Stabryła, Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: