Social media w marketingu 1100-12-Z13m-SMwM
Media społecznościowe to współcześnie nieodłączny element naszego życia codziennego. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem współczesnych mediów społecznościowych w biznesie. Uczestnicy zajęć poznają możliwości i strategie ich wykorzystywania w przedsiębiorstwie - nie tylko od strony teoretycznej, ale także praktycznej. Ponadto, studenci zostaną zapoznani z systemami komputerowymi wspomagającymi pracę przyszłego social media menagera.
Wykład:
1. Wykład organizacyjny. Ogólne założenia i zasady działań w mediach społecznościowych.
2. Strategia działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych.
3. Działania content marketingowe w Internecie.
4. Real-time marketing.
5. Płatne działania w mediach społecznościowych.
6. Remarketing z wykorzystaniem najpopularniejszych platform społecznościowych.
7. Analityka działań w social media i monitoring sieci.
8. Zarządzanie sytuacją kryzysową w sieci.
Ćwiczenia:
1. Zajęcia organizacyjne. Jak działać w social media?
2. Strategia działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych – analiza sytuacji wyjściowej, określanie celów i grup docelowych.
3. Dobór optymalnego rozwiązania do celów – przegląd funkcjonalności platform społecznościowych.
4. Działania content marketingowe w praktyce.
5. Działania content marketingowe w praktyce.
6. Płatne działania w mediach społecznościowych – przegląd rozwiązań, optymalizacja kosztów reklamy, targetowanie, testy A/B – cz. I.
7. Płatne działania w mediach społecznościowych – przegląd rozwiązań, optymalizacja kosztów reklamy, targetowanie, testy A/B – cz. II.
8. Analityka działań w mediach społecznościowych – przegląd rozwiązań, analiza raportów.
9. Monitoring sieci – przegląd rozwiązań dostępnych na rynku, analiza danych.
10. Zarządzanie sytuacją kryzysową – analiza case studies.
11. Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce – praca nad projektem, symulacja pracy agencji kreatywnej.
12. Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce – praca nad projektem, symulacja pracy agencji kreatywnej.
13. Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce – praca nad projektem, symulacja pracy agencji kreatywnej.
14. Prezentacja projektu zaliczeniowego.
15. Podsumowanie kursu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin pisemy: W1+++, W2+++, U1++, U2++
Projekt: W1+++, W2+++, U1++, U2+++,
Aktywność: K1+, K2+++
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Falls J., Media społecznościowe bez ściemy: jak kreować markę, Helion, Gliwice 2013.
2. Cichoń M. i inni, Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice 2013.
3. Dutko M., Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. , Helion, Gliwice 2016.
4. Żukowski M., Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Helion, Gliwice 2016.
Literatura uzupełniająca:
1. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015.
2. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016.
3. Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, Gliwice 2014.
4. Czasopisma branżowe (np. Sprawny.Marketing) i blogi i portale poświęcone tematyce mediów społecznościowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: